سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
دوشنبه 92 خرداد 27 :: 7:29 صبح ::  نویسنده :

ایران - کره‌جنوبی از نگاه آمار


تیم ملی ایران فردا برای بیست و هفتمین بار به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.


 مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا در شرایطی فردا به پایان می‌رسد که در گروه اول رقابت‌ها تیم ملی ایران با 4 پیروزی و یک تساوی و دو شکست و 13 امتیاز در رده دوم قرار دارد و در صورت کسب نتیجه لازم مقابل کره‌ جنوبی در دیدار فردا برای چهارمین بار راهی جام جهانی خواهد شد.


تیم ملی ایران که تنها یک گام دیگر تا رسیدن به جام جهانی فاصله دارد باید از ساعت 16:30 فردا (سه‌شنبه) به وقت تهران در اولسان کره‌جنوبی به ‌مصاف یکی از حریفان سنتی خود کره‌جنوبی برود؛ کره‌‌ای که با 14 امتیاز صدرنشین گروه محسوب می‌شود.


به گزارش فارس،از دیدارهای به یاد ماندنی دو تیم می‌توان به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال 1996 اشاره کرد؛ جایی که شاگردان محمد مایلی‌کهن سرمربی آن‌ زمان کشورمان موفق شدند با نتیجه 6 بر 2 مقابل کره‌ای‌ها به برتری برسند تا بهترین برد ایران مقابل کره جنوبی به این ترتیب رقم بخورد.




نگاهی به تاریخچه این رقابت نشان می‌دهد کره‌ جنوبی بیش از 8 سال است که نتوانسته در وقت معمول بازی، ایران را مغلوب کند و آخرین پیروزی آن‌ها در سال 2005 و در دیداری دوستانه به دست آمده است.


تیم ‌ملی کشورمان هم در دیداری دوستانه در سال 2010 با تک گل مسعود شجاعی در خاک کره و در ورزشگاه جام جهانی سئول به برتری رسیده است، ضمن اینکه دیدار رفت دو تیم که با یک گل به سود کشورمان و 10 نفره حاصل شد از دیدارهای خاطره‌انگیز دو تیم محسوب می‌شود.


در مجموع 26 دیدار برگزار شده میان ایران و کره‌ جنوبی، تیم‌ ملی کشورمان 10 برد را کسب کرده است، متحمل 9 شکست شده و 7 دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است. کره‌ جنوبی موفق شده در دیدارهای رو در رو 32 گل به‌ثمر برساند و ایران در مجموع 27 بار دروازه این تیم شرق آسیا را فرو ریخته است.


بهترین پیروزی کره‌جنوبی با نتیجه 5 بر صفر در سال 1958 در بازی‌های آسیایی توکیو بوده و بهترین برد ایران بازی تاریخی جام ملت‌های 1996 امارات بود که ملی‌پوشان 6 بر 2 کره را در هم کوبیدند.


همچنین جدال دو تیم تاکنون دو بار به پنالتی کشیده شده است که کره‌ای‌ها در هر دو دیدار پیروز میدان بودند.


*تاریخچه جدال ایران و کره‌جنوبی را در زیر می‌خوانید:


سال 1958: ایران صفر – کره‌جنوبی 5


سال 1970: ایران صفر – کره‌جنوبی یک


سال 1971: ایران صفر – کره‌جنوبی 2


سال 1971: ایران 2 – کره‌جنوبی صفر


سال 1972: ایران 2 – کره‌جنوبی یک


سال 1974: ایران 2 – کره‌جنوبی صفر


سال 1977: ایران صفر – کره‌جنوبی صفر


سال 1977: ایران 2 – کره‌جنوبی 2


سال 1982: ایران یک – کره‌جنوبی صفر


سال 1986: ایران یک – کره‌جنوبی یک (در ضربات پنالتی کره 6 بر 5 پیروز شد)


سال 1988: ایران صفر – کره‌جنوبی 3


سال 1990: ایران یک – کره‌جنوبی صفر


سال 1993: ایران صفر – کره‌جنوبی 3


سال 1996: ایران 6 – کره‌جنوبی 2


سال 2000: ایران یک – کره‌جنوبی 2


سال 2001: ایران صفر – کره‌جنوبی یک


سال 2004: ایران 4 – کره‌جنوبی 3


سال 2005: ایران صفر – کره‌جنوبی 2


سال 2006: ایران یک – کره‌جنوبی یک


سال 2006: ایران 2 – کره‌جنوبی صفر


سال 2007: ایران صفر – کره‌جنوبی صفر ( در ضربات پنالتی کره 4 بر 2 پیروز شد)


سال 2009: ایران یک – کره‌جنوبی یک


سال 2009: ایران یک – کره‌جنوبی یک


سال 2010: ایران یک – کره‌جنوبی صفر


سال 2011: ایران صفر - کره‌جنوبی یک


سال 2012: ایران یک - کره‌جنوبی صفر


سال 2013: ایران ؟ - کره‌جنوبی ؟ 



 




موضوع مطلب :
دوشنبه 92 خرداد 27 :: 7:28 صبح ::  نویسنده :



موضوع مطلب :
دوشنبه 92 خرداد 27 :: 7:28 صبح ::  نویسنده :




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:35 عصر ::  نویسنده :

دیدارهای دوستانه ملی

شکست آلمان و تساوی برزیل و انگلیس


تیم ملی فوتبال آلمان در دیداری دوستانه برابر تیم ملی آمریکا با نتیجه چهار بر سه متوقف شد و تیم ملی فوتبال برزیل و انگلیس هم به تساوی رسیدند.


در دیدار آمریکا و آلمان که در شهر واشنگتن آمریکا برگزار شد جوزی آلتیدوره در دقیقه 13 ، مارک اندری تر استیگن دروزاه بان آلمان به اشتباه در دقیقه 17 و کلین دمپسی در دقایق 59 و 64 برای آمریکا گلزنی کردند و گلهای آلمان را نیز هیکو وسترمن در دقیقه 51 ، مکس کروز در دقیقه 78 و جولیان دراکسلر در دقیقه هشتاد و یک به ثمر رساندند.

در دیدار دیگر که به مناسبت افتتاح ورزشگاه مارکانا در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد، فرد در دقیقه 57 و پائولینیو در دقیقه 82 برای برزیل گلزنی کردند و گلهای انگلیس را نیز الکس چامبرلین در دقیقه 67 و وین رونی در دقیقه 79 به ثمر رساندند.

برزیل که 15 تا 30 ژوئن میزبانی جام کنفدراسیونها را برعهده دارد از شش دیداری که به سرمربی گری لوئیس فیلیپه اسکولاری برگزار کرده تنها در یک دیدار به پیروزی رسیده است.

اسکولاری در جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن تیم ملی فوتبال برزیل را برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی رساند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:35 عصر ::  نویسنده :

گروه‌بندی جدید رشته‌های ورزشی المپیک


اعضای کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در سن‌پترزبورگ گروه‌بندی جدید رشته‌های ورزشی المپیکی را مشخص کردند.


 در جلسه کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در سن پترزبورگ 15 عضو این کمیته، گروه‌بندی جدید رشته‌های ورزشی المپیکی برای توزیع کمک‌های مالی را به شرح زیر اعلام کردند:

گروه A:

شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک

گروه B:

بسکتبال، دوچرخه‌سواری، فوتبال، تنیس، والیبال

گروه C:

تیراندازی، بدمینتون، تیراندازی با کمان، بوکس، جودو، رویینگ، تنیس روی میز، وزنه‌برداری

گروه D:

کانو/کایاک، سوارکاری، شمشیربازی، هندبال، هاکی، قایقرانی بادبانی، تکواندو، سه گانه، کشتی

گروه E:

پنج گانه مدرن، گلف، راگبی هفت نفره

به گزارش فارس، این گروه‌بندی جدید بر اساس شاخص‌های شش‌گانه زیر انجام شده است: (همچنین تاثیر وزنی هر شاخص نیز از صد درصد مشخص شده است)

علاقه‌مندی بینندگان تلویزیونی: 40

علاقه‌مندی گرو‌ه‌های اجتماعی و مشاهده صفحات اینترنتی مربوط به رشته‌ها: 20

علاقه‌مندی عموم مردم به هر ورزش: 15

تماشاگر حاضر در میدان مسابقه: 10

چاپ و نشر در زمینه ورزش: 10

تعداد فدراسیون‌های ورزشی حاضر در مسابقات آن رشته در المپیک: 5

بیشترین کمک‌های مالی به گروه A و کمترین آن به گروه E  پرداخت خواهد شد. در گروه‌بندی جدید تیراندازی در طی این گروه‌بندی از گروه D به گروه  C ارتقاء یافت.

رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی، اولگاریو  واسکوئز رانا در این خصوص گفت: تیراندازی از گروه C به D ارتقاء یافته است و این بدان معنی است که تلاش فدراسیون جهانی تیراندازی برای توسعه ارتباط این ورزش با رسانه‌ها موثر واقع شده است.

بر اساس آنچه مدیران IOC اعلام کردند، اعتبار این ارزیابی توسط CIES مرکز بین‌المللی مطالعات ورزش در لوزان سوئیس تایید شده است.

در حاشیه این اجلاس، رئیس برگزاری مراسم از اختصاص 500 میلیون دلار به فدراسیون‌های المپیک تابستانی خبر داد که این مبلغ بر اساس پارامترهایی که از آنها نام برده شد به فدراسیون‌های مربوطه اختصاص پیدا خواهد کرد.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:34 عصر ::  نویسنده :

دبیر: گفته بودم کشتی در المپیک می‌ماند


قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: تمام این بازی‌ها برای جابه‌جایی در رأس فدراسیون جهانی کشتی و رفتن مارتینتی بود؛ قبلاً اعلام کرده بودم کشتی در المپیک می‌ماند.


 علیرضا دبیر درباره شرایط روز کشتی کشورمان و کناره‌گیری محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مدیریت کلان ورزش و کشتی در رفتن محمد بنا مقصر اصلی بود. فکر می‌کنم وزارت ورزش هم مشکل دارد که مدیران مناسبی را برای کشتی انتخاب نمی‌کند؛ مدیری که هم مدیر باشد و هم فنی باشد. چنین گزینه‌هایی هم وجود دارند.

به گزارش فارس، قهرمان اسبق کشتی آزاد المپیک و جهان تصریح کرد: اگر می‌خواستند بنا را حفظ کنند باید شرایط را برای او فراهم می‌کردند. او که نمی‌خواست نتیجه بدتری نسبت به المپیک لندن بگیرد، حتماً به دنبال نتیجه بهتر بوده است. پس وقتی می‌خواهد نتیجه بهتری بگیرد، باید امکانات بهتری هم در اختیار داشته باشد.

دبیر افزود: به بنا حق می‌دهم چون فدراسیون کشتی باید شرایط مورد نظر او را فراهم می‌کرد. چون نتوانستند او هم با توجه به شرایط موجود تصمیم به کناره‌گیری گرفت.

دارنده مدال طلای المپیک سیدنی درباره بقای کشتی در المپیک گفت: تمام این بازی‌ها برای جابه‌جایی در رأس ریاست فدراسیون جهانی کشتی و رفتن مارتینتی بود. حالا که انجام شد مطمئن باشید همانطور هم که قبلاً اعلام کرده بودم کشتی در المپیک خواهد ماند.

دبیر در خصوص تغییر قوانین کشتی عنوان کرد: دیگر خبری از مدال‌هایی که شانسی به دست می‌آمد نیست. شاید هیچکس تصور نمی‌کرد روزی کشورهای آفریقایی در کشتی صاحب مدال المپیک شوند. این قوانین دیگر مرد میدان می‌خواهد. کشتی‌گیرانی که هم تکنیکی‌تر و هم شایسته‌تر باشند مدال خواهند گرفت.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:33 عصر ::  نویسنده :

دعوت از 15 شیرجه‌رو به اردوی تیم ملی


15 شیرجه‌رو به منظور شرکت در مسابقات بازی‌های آسیایی جوانان 2013 نانجینگ چین و کاپ آسیا در سنگاپور به اردوی تیم ملی دعوت شدند.


بنا بر تصمیم کمیته فنی برای شرکت در مسابقات بازی‌های آسیایی جوانان 2013 نانجینگ کشور چین و کاپ آسیا سنگاپور از سوی کادر فنی تیم ملی 15 شیرجه‌رو به نخستین اردوی متمرکز تیم ملی که به مدت 5 روز در تهران برگزار خواهد شد، دعوت شدند.

اسامی ورزشکاران دعوت شده به شرح زیر است:

استان تهران: حمید کریمی، شهباز شهنازی، حامد بزمی، سجاد آبخیز، سینا انگوتی، مهدی آقا رضایی

استان آذربایجان شرقی: علی شکول، مجتبی ولی پور، مهرداد مرادی، امیرحسین رحیمیان، حسام صمدی

استان کرمانشاه: شهنام نظرپور

استان مرکزی: امیرحسین مدبری‌فر

شیرجه‌روهای دعوت شده باید صبح روز شنبه 25 خرداد خود را به کادر فنی تیم ملی شیرجه شامل غلامرضا خیبری‌نژاد (مربی)، محمدرضا شکول (مربی) و امید حدیقی مدیر تیم‌های ملی شیرجه در محل استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران معرفی و تمرینات خود را به صورت متمرکز در دو نوبت صبح و عصر آغاز خواهند کرد؛ این اردوی 5 روزه تا چهارشنبه 30 خرداد ادامه دارد.

مسابقات بازی‌های آسیایی جوانان 2013 نانجینگ چین اواخر مرداد و کاپ آسیا در سنگاپور اواسط شهریور برگزار خواهد شد.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:33 عصر ::  نویسنده :

ابراهیمی: ذوب‌‌آهن را نابود کردند


مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی غلط و تصمیمات نادرست ذوب آهن را نابود کردند.


خسرو ابراهیمی در مورد لغو دیدار پاس همدان و ذوب آهن در مرحله پلی آف لیگ برتر گفت: با لغو این بازی وضعیت ما بدتر شد. کل لیگ آینده را از دست دادیم و از همه تیم‌ها عقب افتادیم. امسال با این برنامه‌ریزی ما را نابود کرده‌‌اند و با سیاست‌های نادرست و نابجای خود ابتدا دو تیم خوب جنوب را از میدان به در کردند و حالا چنین بلایی را به سر ذوب آهنی که قدمت 50 ساله دارد آوردند.

به گزارش فارس ، وی در مورد اینکه آیا راضی هستند بدون ملی‌پوشان بازی کنند خاطرنشان کرد: بدون حضور ملی‌پوشان به هیچ وجه راضی نیستیم که به میدان برویم. اگر برنامه‌ریزی درست بود همزمان با مسابقات دیدارهای پلی‌آف نیز باید به اتمام می‌رسید. یک فصل فرسایشی برای ما ادامه دارد و هنوز نمی‌دانیم چه باید بکنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که به تیم ملی کمک کنیم و پرچم کشور عزیزمان در بیرون از مرزها برافراشته شود. بازیکنان ما در تیم ملی حضور دارند و نمی‌توانیم آنها را بگیریم اما باید به شرایط تیم ما نیز اندیشید.

مدیرعامل ذوب آهن تاکید کرد: باید اساس کار را درست کرد. برای پیشرفت فوتبال ملی باید بخش های پایه را قوی کنیم و وقتی به این موضوع اهمیت نمی‌دهیم نمی توانیم برداشت مناسبی داشته باشیم. اساس فوتبال برنامه‌ریزی است و باید زیربنای خود را بازسازی کنیم.

وی در مورد اینکه چه پیشنهادی برای برگزار شدن بازی پلی آف دارد اظهار داشت: هیچ پیشنهادی نمی‌توانم بدهم بعد از مسابقه با کره اگر بخواهیم در حالتی خوشبینانه زمان بازی رفت را مشخص کنیم در تاریخ چهارم یا پنجم تیر است و دیدار برگشت باید تا روز دهم همین ماه برگزار می‌شود آن وقت لیگ از 20 اردیبهشت برگزار می‌‌شود و این در شرایطی است که ما نه زمان تمرین و نه زمان بستن تیم را داشتیم. نه می توانیم بازیکنان را حفظ کنیم و نه می‌توانیم با کسی مذاکره انجام دهیم شرایط برای ما بسیار غیرمنطقی است.

ابراهیمی در مورد تمدید قرارداد فرهاد کاظمی و اینکه چه برنامه‌ای از انجام این کار داشتند گفت: چه باید بگوییم اصلا چه برنامه‌ای می‌توانیم داشته باشیم. با برنامه‌ای که فدراسیون گذاشت ذوب آهن نابود شد و با این کار تیم ما را از بین بردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو دارم تیم ملی فردا پیروز شود و به این مسئله افتخار می‌کنیم. هدف ما ارتقاء تیم ملی است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. متاسفانه خودمان به فکر یکدیگر نیستیم و اگر باشگاه‌ها نباشند تیم ملی نیز نمی‌تواند کاری انجام دهد. امیدوارم هرچه زودتر تدبیری برای این مسئله اندیشیده شود.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:33 عصر ::  نویسنده :

شکست حریف ایران برابر برزیل


تیم ملی والیبال روسیه در دیدار تدارکاتی مغلوب برزیل شد.


تیم ملی والیبال روسیه، اولین حریف ایران در لیگ جهانی شب گذشته در یک دیدار دوستانه مقابل تیم ملی برزیل صف آرایی کرد و در پایان نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.

به گزارش فارس، ساعاتی پس از اتمام این دیدار که در مسکو برگزار شد و با حساب 3 بر یک به سود برزیلی‌ها به پایان رسید، خوان سیچلو، مربی آرژانتینی تیم ملی ایران فیلم بازی این دو تیم به همراه آنالیز آن را جهت بررسی و آنالیز بیشتر کادر فنی دریافت کرد.

روس‌ها خود را برای رقابت در گروه B لیگ جهانی آماده می‌کنند و در اولین دیدار میزبان تیم ملی ایران خواهند بود.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 خرداد 14 :: 1:33 عصر ::  نویسنده :

ایران در بازی با قطر سفید می پوشد


نشست هماهنگی سرپرستان و مدیران تیم های ایران و قطر امروز در دوحه برگزار شد.


به گزارش ورزش سه و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، نشست هماهنگی سرپرستان و مدیران تیم ها در حالی برگزار شد که مهدی محمد نبی-دبیر کل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی ایران در این نشست حضور داشت. پس از چک کردن البسه و بحث درباره برگزاری بازی، مشخص شد که تیم ملی ایران در بازی فردا شب با پیراهن سفید مقابل تیم ملی قطر بازی می کند. قطری ها هم در این بازی با پیراهن عنابی به مصاف ایران می آید.

داور این بازی عبدالبشیر از کشور سنگاپور است وناظران بازی و داوری به ترتیب از کشورهای هند و کویت انتخاب شده اند.

 




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   >   
پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 21
  • بازدید دیروز: 67
  • کل بازدیدها: 534401

:BlogScript/