سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 12:3 عصر ::  نویسنده :

گروه‌بندی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا


تیم فوتبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا با تیم‌های کویت، یمن و لائوس هم‌گروه شد تا کاری تقریبا آسان برای صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها داشته باشد.

مراسم قرعه کشی مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا صبح امروز پنجشنبه با حضور ناظران AFC و برخی از نمایندگان 16 تیم شرکت کننده در این مسابقات در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

بر اساس این قرعه‌کشی تیم ایران میزبان مسابقات که در سید یک قرار داشت، در گروه A و با تیم‌های کویت، یمن و لائوس هم‌گروه شد.

گروه‌بندی این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: ایران، کویت، یمن و لائوس

گروه B: استرالیا، عراق، عمان و تایلند

گروه C: کره شمالی، ژاپن، عربستان و کره جنوبی

گروه D: ازبکستان، سوریه، چین و هند

مرحله گروهی این رقابت‌ها به این شکل است که پس از قرعه کشی در روز نخست، تیم‌های اول با چهارم و تیم‌های دوم با سوم رودرروی هم قرار می‌گیرند. در روز دوم تیم‌های چهارم با دوم و اول با سوم برابر هم به میدان می‌روند و در روز سوم تیم‌های اول با دوم و سوم با چهارم به مصاف هم خواهند رفت.

دیدارهای مرحله یک چهارم بین تیم اول گروه یک و دوم گروه دو، تیم دوم گروه یک و تیم اول گروه دو، تیم دوم گروه سه و تیم اول گروه چهار و تیم دوم گروه چهار و تیم اول گروه سوم خواهد بود. دیدارهای مرحله نیمه نهایی و نهایی هم به ترتیبی که پس از قرعه کشی مشخص خواهد شد، اعلام می‌شود.




موضوع مطلب :
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 12:3 عصر ::  نویسنده :

سپاهان جانشین بنگر را انتخاب کرد


کرانچار اصرار دارد تا شجاع خلیل‌زاده در فصل آینده یکی از خریدهای سپاهان باشد و مذاکراتی هم با این مدافع داشته‌اند .

باشگاه سپاهان از جمله باشگاه‌هایی است که کمتر خرید بد داشته و آنها روی مهره‌هایی نظر دارند که کارایی بالایی برای تیم‌شان داشته باشد. سپاهان از هم‌اکنون به دنبال یارگیری فصل آینده است آنها روی مدافعان خود تردید دارند که فصل بعد در اصفهان نباشند. به خصوص که زمزمه رفتن بنگر و جلال حسینی به پرسپولیس وجود دارد و احتمال می‌دهند حداقل یکی از این دو مدافع از سپاهان جدا شوند و اولویت آنها مدافعی قابل اطمینان برای پر کردن جای آنهاست.



به همین دلیل آنها روی شجاع خلیل‌زاده مدافع ملی‌پوش مس دست گذشته‌اند و می‌خواهند او را به خط دفاع تیم‌شان اضافه کنند. کرانچار اصرار دارد تا شجاع خلیل‌زاده در فصل آینده یکی از خریدهای سپاهان باشد و مذاکراتی هم با این مدافع داشته‌اند و گفته می‌شود به توافق اولیه هم دست یافته‌اند تا سال آینده شجاع خلیل‌زاده پیراهن سپاهان را بر تن کند. شجاع دو فصل در مس کرمان حضور داشت و جمعه آخرین بازی خود را برای مس انجام می‌دهد.

 


<>




موضوع مطلب : مربی سپاهان.سرمربی جدید سپاهان. جانشنی وگنر
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 12:2 عصر ::  نویسنده :

پیشنهاد 1میلیون دلاری پرسپولیس به باجوی عربها


تیم فوتبال پرسپولیس با پیشنهاد عجیب یک میلیون دلاری خواهان جذب بازیکن تیم ملی الجزایر شد.

باشگاه پرسپولیس برای به خدمت‌گیری لذهر حاج ‌عیسی پیشنهاد رسمی یک میلیون دلاری به این بازیکن ارائه کرد.



روزنامه هداف الجزایر به نقل از یک منبع نزدیک به این بازیکن که در القادسیه کویت بازی می‌کند، آورده است: تیم پرسپولیس که یکی از دو قطب فوتبال ایران محسوب می‌شود و از پایگاه گسترده مردمی در این کشور برخودار است در پیشنهاد خود مصرانه خواهان به خدمت گرفتن حاج عیسی شده است اما این بازیکن هنوز به این پیشنهاد وسوسه‌انگیز پاسخ نداده است.



در ادامه این خبر آمده است: حاج عیسی بیشتر تمایل به حضور در لیگ عربستان دارد و بر همین اساس از سه تیم از باشگاههای میان جدولی این کشور با وی مذاکراتی شده و این در حالی است که این بازیکن از توانایی بازی در یکی از چهار تیم الهلال، الاهلی، الاتحاد و الشباب عربستان را دارد.



حاج عیسی متولد 1984 و ملقب به روبرتو باجو عرب‌ها است ضمن اینکه از وی به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان تیم ملی الجزایر نام برده می‌شود.



این بازیکن در فصل 2005 - 2006 جایزه بهترین بازیکن لیگ الجزایر را به خود اختصاص داده است.



به گزارش خبرگزاری فارس این خبر در حالی امروز منتشر شده است که هیچ نامی از پست این بازیکن برده نشده و مشخص نیست حاج عیسی در کدام قسمت زمین قصد همراهی پرسپولیسی‌ها در فصل آینده را دارد.

 


<>




موضوع مطلب :
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 12:1 عصر ::  نویسنده :

فرهاد کاظمی از پیکان جدا شد


سرپرست باشگاه پیکان از جدایی فرهاد کاظمی از این تیم خبر داد.

 محمد جمشیدی گفت: هیات مدیره باشگاه جلسه پنج ساعته‌ای را برگزار کرد تا درباره برنامه‌های باشگاه در فصل جدید لیگ برتر تصمیم‌گیری کند. در اواخر این جلسه، فرهاد کاظمی هم به جمع اعضای هیات مدیره پیوست تا درباره نحوه ادامه همکاری با تیم یه بحث و تبادل نظر بپردازد. در پایان و به دلیل به توافق نرسیدن هبات مدیره و کاظمی، این مربی از تیم فوتبال پیکان جدا شد.

 

 زئیس هیات مدیره و سرپرست باشگاه پیکان همچنین گفت که اعضای هیات مدیره باشگاه، در این جلسه از فرهاد کاظمی به دلیل نتایج خوب فصل گذشته و صعود به لیگ برتر تشکر و قدردانی کردند.




موضوع مطلب :
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 12:0 عصر ::  نویسنده :

ایران فاتح رقابت‌های فوتبال هفت نفره اوکراین شد


تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین ایران با برتری مقابل تیم ملی روسیه عنوان قهرمانی تورنمنت بین المللی اوکراین را از آن خود کرد.


در دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال هفت نفره اوکراین شب گذشته تیم ملی کشورمان به مصاف روسیه رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر یک حریف پرقدرت خود را از پیش رو بردارد. برای تیم کشورمان در این بازی بهمن انصاری، هاشم رستگاری و مسلم اکبری گل زدند و تنها گل تیم روسیه در نیمه دوم به ثمر رسید.

بدین ترتیب رقابت‌های تورنمنت فوتبال هفت نفره اوکراین که به دلیل حضور هر هشت تیم حاضر در رقابت‌های پارالمپیک لندن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با قهرمانی ایران و نایب قهرمانی روسیه پایان یافت. در پایان این دیدار احسان غلامحسین‌پور و فرزاد مهری به ترتیب به عنوان بهترین مدافع و بهترین بازیکن معرفی شدند.

ملی پوشان فوتبال هفت نفره ایران برای رسیدن به قهرمانی از سد حریفانی چون آمریکا، روسیه و آرژانتین در مرحله مقدماتی و اوکراین در مرحله نیمه نهایی گذشته بودند.

تورنمنت فوتبال هفت نفره اوکراین از 14 تا 20 اردیبهشت‌ماه با حضور تیم‌های ایران، روسیه، آرژانتین، آمریکا، اوکراین، برزیل، هلند و استرالیا برگزار شد.

 


<>




موضوع مطلب :
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 11:59 صبح ::  نویسنده :

رویانیان بازگشت دنیزلی به ترکیه را رد کرد


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با رد خبرهای منتشره مبنی بر علاقه دنیزلی به فسخ قرارداد با پرسپولیس وبازگشت به ترکیه برای مربیگری در این کشور گفت: این موضوع به هیچوجه صحت ندارد.


 محمد رویانیان که در پاسخ به سوال درباره تمایل دنیزلی برای فسخ قراردادومربیگری در ترکیه افزود: دنیزلی به خاطر عمل جراحی همسر و وضعیت سخت پدر همسرش مجبور شد به ترکیه برود .

 

 وی با اشاره به اینکه "" دنیزلی "" سرمربی این تیم بزودی به ایران باز می گردد و مساله فسخ قرارداد به هیچوجه مطرح نیست گفت: یک پرسپولیس تمام عیار تشکیل خواهم داد.

 

 رویانیان گفت: به رغم میل باطنی و تنها به دلایل انسانی موافقت کردم تا دنیزلی چند روزی به ترکیه سفر کند.وی قبل از بازی فولاد بازگشته و احتمالا روز جمعه در تهران خواهد بود. اصلا موضوع فسخ قرارداد تا پایان سال وجود ندارد.

 

 وی درباره اختلاف علی کریمی ومصطفی دنیزلی وتاثیر آن برتیم پرسپولیس گفت: تا جایی که اطلاع دارم، کریمی و دنیزلی هر دو می توانند باشند و هر دو می توانند بروند . لازم نیست که اختلافی باشد . برآوردهای ما حاکی است که اختلافی وجود ندارد و خود آنها نیز به این مساله اذعان کرده اند.

 

 وی در باره اینکه با حضور دنیزلی بجای استیلی قرار بود، شرایط تیم پرسپولیس بهتر شود، گفت: دنیزلی تنها به خواست هواداران به این تیم آورده شد.

 

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران درادامه اظهار کرد:استیلی نمی توانست درآن شرایط به کارخود ادامه دهد.چون نمی گذاشتند روی نیمکت بنشیند. هواداران اجازه نمی دانند.

 

 ""استیلی دیگر روحیه کاری نداشت و مجبور شد برود و بهترین گزینه و خواست هوداران هم در آن مقطع زمانی دنیزلی بود و آمد تا تیم خوب شود.""

 

 از رویانیان درباره اظهارات دنیزلی مبنی بر کنارگذاشتن 10 بازیکن پرسپولیس و بی انگیزه شدن آنان در ادامه رقابت های لیگ برتر سوال شد که پاسخ داد: دنیزلی گفته بود که 10 نفر از مجموع بازیکنان حتی فوتبالیست هایی که اصلا تا الان بازی نکرده اند، کنار گذاشته می شوند، اما کلا این سخنان مطلوب نبود.

 

 وی خاطرنشان کرد: برخی از سایت ها هم مطالب را خیلی بد منعکس کردند . البته چنین اظهاراتی تبعات منفی روی بازیکنان دارد.

 

 وی گفت: شخصا با بازیکنان صحبت کردم و تصمیمی هم گرفته نشد که چه کسی می رود . تلاش شد تا این سخنان و تاثیرات منفی آن خنثی شود.

 

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درپاسخ به سوالی درباره چگونگی تشکیل تیم پرستاره پرسپولیس برای فصل بعد گفت: قول داده ام تیم تمام عیار برای فصل بعد تشکیل دهم و این کار را خواهم کرد.

 

 رویانیان اضافه کرد: مذاکراتی انجام شده و پیگیری ها در حال صورت گرفتن است. از نظر مالی و فنی و انتخاب بازیکن هیچ مشکلی فراروی باشگاه نیست. با دنیزلی هم حرف زده ایم .یک تیم از سه ماه قبل روی بازیکنان جوان داخلی و فوتبالیست های خارجی کار می کند .

 

 "" ما به دنبال ایجاد یک تیم عالی ، کامل و برتر در لیگ ایران و یک تیم قدرتمند در آسیا هستیم .""

 

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درپایان این مصاحبه درباره تامین هزینه های سنگین وپرداخت مدیران قبلی پرسپولیس گفت : برنامه های اقتصادی و ایجاد شرکت های تجاری و بحث فروش کارت های هواداری با قابلیت ها و امکانات بسیار متنوع و جدید مد نظر است .

 

 رویانیان گفت: برای نمونه دارندگان این کارت های هواداری دو یا سه ستاره می توانند هر وقت بخواهند برای هر بازی به طور رایگان وارد ورزشگاه آزادی شوند.

 

 وی افزود که دارندگان این کارت ها می توانند بیمه شخص ثالث را که اجباری است برای خودروهای خود با تخفیف گرفته و یا به صورت قسطی حق بیمه پرداخت کنند.

 

 وی خرید اینترنتی و فیزیکی برای دارندگان کارت ها در فروشگاه ها و ایجاد شرکت های سهامی و تجاری را از دیگر برنامه های پرسپولیس برای تامین هزینه ها دانست و گفت: تاپایان امسال پرسپولیس قادر خواهد بود مشکلاتش را برطرف کند.




موضوع مطلب : رفتن دنیزلی
جمعه 91 اردیبهشت 22 :: 11:56 صبح ::  نویسنده :

آخرین اخبار




موضوع مطلب :
شنبه 91 اردیبهشت 9 :: 8:0 عصر ::  نویسنده :

باشگاه فوتبال استقلال تهران


از ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد


پرش به: ناوبری, جستجو

استقلال
Esteghlal Logo Official.png
نام کامل باشگاه باشگاه فرهنگی ورزشی فوتبال استقلال تهران
لقب (ها) پسران آبی، کهکشانی ها[1]
اس اس[2]
تاج[3]
آبی‌پوشان[4]
تاریخ تأسیس 2 مهر 1324[5] با نام دوچرخه‌سواران
نام ورزشگاه

ورزشگاه آزادی


(گنجایش:90،000 نفر)[6]
مالک سازمان تربیت بدنی
مدیرعامل پرچم ایران علی فتح‌الله‌زاده
مربی پرچم ایران پرویز مظلومی
لیگ جام خلیج فارس
آدرس اینترنتی fcesteghlal.ir
افتخارات 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و 2 نایب قهرمانی و 2مقام سومی در لیگ قهرمانان آسیا، 2 قهرمانی و3 نایب قرمانی و 2سومی در لیگ خلیج فارس، 6 قهرمانی در جام حذفی[7] و 3 نایب قهرمانی در جام حذفی پر افتخارترین تیم تاریخ فوتبال ایران است
 
Kit left arm uhlsport mythos whitelines.png
Team colours
Kit body uhlsport mythos whitelines.png
Team colours
Kit right arm uhlsport mythos whitelines.png
Team colours
Team colours
Team colours
لباس اول
Kit left arm uhlsport mythos bluelines.png
Team colours
Kit body uhlsport mythos bluelines.png
Team colours
Kit right arm uhlsport mythos bluelines.png
Team colours
Team colours
Team colours
لباس دوم
Kit left arm uhlsport mythos bluelines.png
Team colours
Kit body uhlsport mythos bluelines.png
Team colours
Kit right arm uhlsport mythos bluelines.png
Team colours
Team colours
Team colours
لباس سوم
Soccerball current event.svg فصل جاری
ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران

دوچرخه سواران


نشان پیشین باشگاه تاج

در سال 1323 تعدادی از دوچرخه‌سواران باسابقه و عنوان دار قهرمانی کشور با تصمیم برای ایجاد یک مرکز گردهمایی دوستانه و سازماندهی فعالیت‌های مرتبط با دوچرخه‌سواری نام «کلوپ دوچرخه سواران» را بگزیدند. [14] باشگاه دوچرخه سواران در 4 مهر 1323 توسط چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه‌سواری در تهران تاسیس شد و در ابتدا فقط به دوچرخه‌سواری اختصاص داشت. اما بعدا رشته‌های دیگر از جمله فوتبال نیز به به فعالیت‌های باشگاه اضافه شدند و این درحالی بود که علی دانایی‌فرد باشگاه فوتبال نور را هدایت می‌کرد که بعد از شکست تیم فوتبال کارگر آبادان، مورد توجه دوچرخه‌سواران قرار گرفت و با مذاکرات قرار بر آن شد تا از آن پس تیم نور تحت عنوان تیم فوتبال دوچرخه سواران فعالیت کند.[14] تیم فوتبال دوچرخه‌سواران از ابتدا با لباس آبی رنگ در مسابقات حاضر[15] و در میان تیم‌های شاهین، سرباز و دارایی در رقابت‌های اصلی فوتبال ایران بازی می‌کرد[14]. اولین بازی رسمی تیم دوچرخه سواران در 15 اسفند 1328 و در برابر تیم شاهین و در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، که در آن دیدار تیم دوچرخه سواران توانست با نتیجه 1-0 پیروز شود.[15]

تاج


تیم قدیمی تاج، منصور پور حیدری دومین نفر نشسته از چپ



موضوع مطلب : باشگاه فوتبال استقلال تهران . درباره باشگاه فوتبال استقلال تهران
شنبه 91 اردیبهشت 9 :: 7:50 عصر ::  نویسنده :

باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان


از ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد

پرش به: ناوبری, جستجو

سپاهان
Sepahan New Logo.svg
نام کامل فولاد مبارکه سپاهان اصفهان
لقب(ها) طوفان زرد آسیا
طلایی‌‎پوشان ایران
زرد طلائی
رگبار طلایی
شیر زرد آسیا
بنیانگذاری 1332
ورزشگاه ورزشگاه فولادشهر
فولادشهر
گنجایش 15?000 نفر
مالک مجتمع فولاد مبارکه
مدیرعامل پرچم ایران علیرضا رحیمی
سرمربی پرچم کرواسی زلاتکو کرانچار
لیگ لیگ برتر ایران
فصل قبل لیگ برتر ایران، قهرمان
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
لباس اول
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
Team colours
لباس دوم
 

باشگاه فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در شهر اصفهان پایه‌گذاری شده‌است. این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) بازی می‌کند. مالک این باشگاه، مجتمع فولاد مبارکه است.

سپاهان پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران با سه مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم و دهم است و اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا و تنها تیمی است که به جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 میلادی راه یافت. این تیم پرافتخارترین تیم دهه? 1380 فوتبال ایران و اولین و تنها باشگاهی است که توانست در فصل 90-89 از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند و برای دومین سال متوالی قهرمان شود.

سپاهان در ایران به عنوان باشگاهی با مدیریت با ثبات، منظم و اصولی شناخته شده و با قهرمانی در فصل 82−81 به عنوان اولین قهرمان غیر تهرانی در تاریخ ایران به پرچمدار پایان دادن به سلطه‌ی بی‌چون و چرای دو تیم استقلال و پرسپولیس بر فوتبال ایران تبدیل شد. برپایه رده‌بندی فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال در سال 2012 سپاهان با کسب رتبه? نود و نهم جهان تنها باشگاه ایرانی است که توانست جزء 100 باشگاه برتر جهان قرار بگیرد.[1]

تاریخچه [ویرایش]


باشگاه شاهین اصفهان

دهه 1330 و 1340 [ویرایش]

این تیم در سال 1332 توسط محمود حریری بازیکن اصفهانی تیم ملی فوتبال ایران و شاهین تهران تأسیس شد.[2][3]

ابتدا نام باشگاه شاهین انتخاب شد چون شعبه‌ای از باشگاه فوتبال شاهین تهران بود و با الگوبرداری از این باشگاه بنیانگذاری شده بود.[4] در سال 1342 به عنوان نماینده اصفهان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی ایران به تهران آمد و بعد از تساوی 1-1 با تهران قهرمان شد. در سال 1346 باشگاه شاهین تهران منحل شد و شاهین اصفهان برای جلوگیری از انحلال مجبور به تغییر نام شد و نام سپاهان را که از نام‌های قدیمی شهر اصفهان بود برگزید و تا سال 1350 چهارده بار قهرمان باشگاه‌های اصفهان شد.


بازیکنان سپاهان در بازی مقابل هما در جام تخت جمشید سال 1353

دهه 1350 [ویرایش]

این تیم در سال 1350 به عنوان نماینده‌ی اصفهان در مسابقات انتخابی لیگ شرکت کرد. پس از غلبه بر استقلال اهواز در فینال توانست جواز صعود به جام منطقه‌ای ایران 1350 که بالاترین لیگ فوتبال ایران در سال 1350 بود را کسب کند و در میان هشت تیم این لیگ، پنجم شد. در سال 1350 عازم اولین سفر خارجی شد و در تورنمنت چلنج شیپ هند به مقام نایب قهرمانی رسید. برای شرکت در لیگ تخت جمشید، تیم ذوب آهن اصفهان به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر برای این لیگ انتخاب گردید و آن‌ها مجبور به حضور در لیگ دو شدند و در نهایت قهرمان لیگ دو شدند و وارد مسابقات جام تخت جمشید شدند.آن‌ها در چهار دوره‌ی متوالی این جام حضور داشتند.


باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان
دهه‌ی هفتاد

دهه 1360 و 1370 [ویرایش]

در دهه 1360 زیر سایه‌ی تیم تازه ظهور کرده‌ی تام اصفهان بودند و در این مدت مسعود تابش رهبری تیم را به عهده داشت. با شروع مسابقات لیگ آن‌ها یکی از تیم‌های همیشه حاضر در لیگ بودند.فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی باشگاه تا اواخر سال 1371 ادامه داشت تا اینکه به دلیل شرایط اقتصادی بوجود آمده و با در نظر گرفتن مصالح باشگاه که در اصل بر حفظ نام سپاهان بود، از اوایل سال 1372 این باشگاه تحت حمایت و مدیریت کارخانه سیمان سپاهان قرار گرفت و با نام باشگاه فرهنگی ورزشی سیمان سپاهان به فعالیت خود ادامه داد. در این سال‌ها کارخانه سیمان سپاهان حمایت مالی از تیم را به عهده گرفت و تا سال 1379 این حمایت ادامه یافت. تغییر شرایط اقتصادی کشور و عرضه شدن سهام کارخانه سیمان سپاهان دیزیچه در بورس سهام و عدم تمایل سهامداران جدید این کارخانه به باشگاه‌داری سبب گردید تا در سال 1379 امتیاز باشگاه به فولاد مبارکه واگذار گردد و نام باشگاه به فولاد مبارکه سپاهان تغییر کرد.[5]

دهه 1380 [ویرایش]

تیم سپاهان در دومین دوره‌ی لیگ حرفه‌ای (82-81) با مربی‌گری فرهاد کاظمی در پنجاهمین سال تاسیس خود و به عنوان اولین تیم شهرستانی قهرمان لیگ برتر شد.

در سومین دوره‌ی لیگ (83-82) ششم، در چهارمین دوره (84-83) مقام دهم، در پنجمین دوره (85-84) مقام هفتم و در ششمین دوره (86-85) مقام پنجم را کسب کرد. تیم سپاهان در هفتمین دوره‌ی لیگ برتر (87-86) با پشت سر گذاشتن مشکلات عدیده‌ای از جمله کسر امتیاز و اجرای حکم 2 ماه بازی‌های خارج از خانه و برگزاری فشرده بازی‌ها در خارج از خانه، تا آخرین ثانیه‌های اتمام لیگ، قهرمان هفتمین دوره این بازی‌ها بود که این عنوان را در دقیقه 96 بازی با پرسپولیس تهران با نتیجه 2-1 واگذار و به عنوان نایب قهرمان لیگ هفتم شناخته شد[6] و در هشتمین دوره? لیگ برتر (88-87) مقام چهارمی را کسب کرد.

سپاهان در نهمین دوره? لیگ حرفه‌ای (89-88)، با هدایت امیر قلعه‌نویی با اقتدار و به طور زودهنگام به عنوان قهرمانی دست یافت.[7] یک سال بعد و در دهمین دوره‌ی لیگ برتر (90–89) باز هم با مربی‌گری امیر قلعه‌نویی این بار هم تیم سپاهان بود که توانست قهرمانی زودهنگامی را بدست آورد و اولین تیمی باشد که توانسته است دو بار متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شود.[8] علاوه بر جام قهرمانی دهمین دوره لیگ برتر، جام قهرمانی دائمی مسابقات لیگ برتر به دلیل ثبت رکورد سه قهرمانی در این مسابقات به سپاهان اهدا شد.

این قهرمانی که سومین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر بود، این تیم را پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران کرد.

این تیم در سال‌های 1383، 1385 و 1386 با غلبه بر تیم‌های استقلال، پرسپولیس و صبا باطری در فینال توانست قهرمان جام حذفی شود که بدین ترتیب طی دهه اخیر? با 6 قهرمانی پرافتخارترین تیم دهه 80 فوتبال ایران به حساب می‌آید.




موضوع مطلب : درباره ی باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان . سپاهان
پنج شنبه 91 اردیبهشت 7 :: 1:51 عصر ::  نویسنده :

گزینه های مربیگری میلان مشخص شدند


رسانه های ورزشی ایتالیا اخباری دیگری را در مورد احتمال فراوان برکناری سرمربی تیم فوتبال میلان در پایان فصل جاری منتشر کردند.


به گزارش الکره ، شبکه تلویزیونی فوتبال ایتالیا اعلام کرد اگر تیم میلان نتواند از مقام قهرمانی فصل قبل خود در سری آ ایتالیا دفاع کند ، ماسیمیلیانو آلگری سرمربی این تیم از کار برکنار خواهد شد. این شبکه گزارش داد ، سیلویو برلوسکنی مالک باشگاه میلان با توجه به حذف این تیم از جام حذفی ایتالیا و نیز لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی ، در ملاقاتی به آلگری اخطار کرده که آخرین فرصت او رقابتهای سری آ خواهد بود.برلوسکنی برای فصل بعد گزینه های متعددی از جمله پپ گواردیولا سرمربی کنونی بارسلونا و لوچانو اسپالتی مربی موفق ایتالیایی تیم زنیت روسیه ، مارکو فان باستن اسطوره هلندی میلان و سرمربی سابق تیم هلند و آلساندرو کاستا کورتا مدافع سابق تیم را در نظر گرفته است.در این میان گزینه اول او گواردیولا خواهد بود که اعلام کرده تا چند روز آینده تکلیف خود را در بارسا مشخص خواهد کرد.

 




موضوع مطلب : گزینه های مربیگری میلان مشخص شدندمربیگری میلان مشخص شدند. مربی م
1   2   3   4   5   >   
پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 32
  • کل بازدیدها: 534260

:BlogScript/