سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:48 صبح ::  نویسنده :

ژاک روگ در نامه‌ای به علی آبادی:

حذف کشتی از المپیک تصمیم نهایی نیست


ژاک روگ، رئیس کمیته بین المللی المپیک طی نامه ای به محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، در رابطه با ابراز نگرانی ایران از حذف احتمالی کشتی از بازیهای المپیک اعلام کرد: توصیه ارائه شده از سوی هیات اجرایی IOC تصمیم نهایی نیست.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پس از اعلام حذف احتمالی کشتی از بازیهای المپیک و تشکیل کارگروه ویژه این امر از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان با حضور مسئولین، پیشکسوتان، کارشناسان و نمایندگان اصحاب رسانه، کمیته ملی المپیک اقدام به مکاتبات لازم در خصوص عدم حذف کشتی از بازیهای المپیک با رئیس کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، اتحادیه کشتی آسیا، اعضای هیات اجرایی IOC ، کمیته های المپیک 100 کشور جهان کرد و خواهان تداوم حضور این رشته باستانی در بازیهای المپیک شد.

به همین منظور ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به نامه ارسالی از سوی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن مراتب تشکر خود و همچنین تاکید بر این امر که هنوز حذف کشتی از بازیهای المپیک 2020، نهایی نشده است در متن نامه خود آورده است:

موضوع: برنامه بازیهای المپیک 2020

جناب آقای محمدعلی آبادی

ریاست محترم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

مراتب تشکر خود را از ارائه نظراتتان در ارتباط با تصمیم گیری هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در خصوص برنامه بازیهای المپیک 2020 ابراز می دارم.

وظیفه هیئت اجرایی این بود که براساس عوامل مختلف بسیاری نسبت به ترکیب درست 25 رشته ورزشی توصیه هایی ارائه دهد. با وجود نقاط قوت زیادی که رشته کشتی دارد و قطعا تاریخچه آن شاخص ترین ویژگی آن می باشد، درعین حال لزوم لحاظ تغییرات نیز باید به رسمیت شناخته شود.

قابل ذکر است که توصیه ارائه شده از سوی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک، تصمیم نهایی نیست. در حال حاضر کشتی به جمع هفت رشته ورزشی که به دنبال راهیابی به برنامه بازیهای المپیک 2020 هستند، خواهد پیوست. قدم بعدی ارائه گزارش درحمایت از این رشته در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک که در سن پطرزبورگ، روسیه برگزار می شود، خواهد بود.

تصمیم نهایی طی جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC session) در ماه سپتامبر اتخاذ خواهد شد.

بار دیگر از شما بخاطر ارائه نظرات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تشکر می‌کنم.

با تشکر

ژاک روگ




هفته گذشته نیز شیخ فهد رئیس شورای المپیک آسیا در پاسخ به نامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان، حمایت خود را از حضور کشتی در بازیهای المپیک اعلام داشته و عنوان کرد، حتی حاضر است برای بررسی این موضوع با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک ایران نشستی نیز در کشور کویت داشته باشد.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:46 صبح ::  نویسنده :

شهرداری اراک قهرمان سپک تاکرا لیگ برتر آقایان


مسابقات سپک تاکرا لیگ برتر آقایان با قهرمانی نماینده استان مرکزی به پایان رسید.


در این رقابتها 12تیم به مدت سه روز دور برگشت لیگ برتر سپک تاکرا را در مجموعه ورزشی شهدای پنج مرداد اراک برگزار و در 3 رشته رگو ، دبل و هوپ تاکرا رقابت کردند .

در این رقابت ها در رشته دبل ، تیم شهرداری اراک عنوان نخست را کسب کرد، تیم های کال سیمین زنجان و ثامن الحجج کرمانشاه به ترتیب دوم و سوم شدند .

در رشته هوپ تاکرا تیم شهرداری اراک در جای نخست ایستاد و تیم های نوین سازه گلستان و کال سیمین زنجان در رده های بعدی قرار گرفتند.

در رشته رگو تیم های کال سیمین زنجان ، شهرداری اراک و ثامن الحجج کرمانشاه عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در مجموع تیمی شهرداری اراک عنوان نخست این مسابقات را کسب کرد .

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:45 صبح ::  نویسنده :

ببرهای مازندران باز هم به فینال رسیدند

کاله فینالیست لیگ برتر والیبال شد


کاله با پیروزی مقابل پیکان راهی فینال لیگ برتر والیبال ایران شد.


به گزارش ایسنا، در سومین بازی مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال، تیم کاله موفق شد با نتیجه 3 بر یک و امتیاز های 25 – 20 ، 28 – 26 ، 22 – 25 و 25 – 23 پیکان تهران را شکست دهد و راهی فینال شود. این پیروزی در مقابل چشمهای خولیو ولاسکو رقم خورد.

در مجموع کاله با کسب دو پیروزی از مجموع سه بازی مرحله پلی‌آف راهی فینال شد. به طور همزمان تیم‌های سایپا و متین ورامین در ورامین برای راهیابی به فینال مبارزه می‌کنند که تا این لحظه سایپا با نتیجه 2 بر یک پیش است.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:45 صبح ::  نویسنده :

شهسواری قهرمان انتخابی تنیس روی میز بانوان


رقابت های انتخابی تیم ملی بانوان تنیس روی میز کشور با قهرمانی ندا شهسواری به پایان رسید.


به نقل از سایت فدراسیون تنیس روی میز، آکادمی بین المللی تنیس روی میز بار دیگر شاهد درخشش نخستین بانوی المپیکی تنیس روی میز در رقابت های انتخابی تیم ملی بانوان بود.

این رقابت‌ها از روز 13 اسفند ماه آغاز شده بود، امروز 16 اسفند با معرفی برترین راکت به دستان در قسمت بانوان به کار خود پایان داد.

در دور دوم این رقابت‌ها مریم صامت با 13 امتیاز، ندا شهسواری با 12 امتیاز، محجوبه عمرانی و منصوره رضایی با 11 امتیاز عناوین نفرات اول تا چهارم دور دوم رقابت های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز را از آن خود کردند.

مهشید صامت و پریسا صمدی هر کدام با 10 امتیاز به ترتیب در جایگاه های پنجم و ششم ایستادند.

مریم جلالی با 8 امتیاز و آنا فیاضیان با 7 امتیاز به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم را به دست آوردند.

در مجموع سه مرحله ندا شهسواری نخستین بانوی المپیکی تنیس روی میز کشورمان با 29 امتیاز بر سکوی قهرمانی رقابت های انتخابی تیم ملی ایستاد.

مریم صامت و محجوبه عمرانی هر کدام با 28 و 25.5 امتیاز به ترتیب به مقام های دوم و سوم رسیدند.

مهشید صامت و پریسا صمدی هردو با 16.5 امتیاز عناوین چهارم و پنجمی رده بندی را کسب کردند و منصوره رضایی، مریم جلالی و آنا فیاضیان نفرات ششم تا هشتم این رقابت‌ها شدند.

نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها به تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان دعوت خواهند شد و نفر چهارم تیم ملی با نظر کمیته فنی انتصاب می‌شود.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:45 صبح ::  نویسنده :

اصفهان قهرمان مسابقات ووشوی بانوان شد


اصفهان قهرمان مسابقات ووشوی بانوان بزرگسالان کشور شد.


این رقابتها با حضور 180 ووشوکار از 32 استان در ورزشگاه 17 شهریور اصفهان برگزار شد که در پایان تیم میزبان در مجموع 2 بخش تالو و ساندا با کسب 5 مدال طلا و 6 نقره به مقام قهرمانی دست یافت.

تهران با 4 مدال طلا،4 نقره و 1 برنز دوم شد و البرز با 3 نشان طلا،2 نقره و 1 برنز در جایگاه سوم تیمی ایستاد.

قهرمان دومین دوره لیگ ووشوی جوانان جمعه 18 اسفند معرفی می شود

مرحله نیمه نهایی،رده بندی و فینال دومین دوره لیگ ووشوی جوانان روز جمعه 18 اسفند در آکادمی ووشو برگزار می شود و تیمهای اول تا چهارم این رقابتها مشخص می شوند.

به گزارش ایسنا ،این رقابتها با شرکت 8 تیم در 2 گروه 4 تیمی برگزار شد که تیمهای گاز هرمزگان، هیات تهران، مقاومت بسیج و زرین قزوین با کسب امتیازات لازم در گروه های 2 گانه جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کردند که برنامه نیمه نهایی،رده بندی و فینال مسابقات به شرح زیر است:

مرحله نیمه نهایی(صبح جمعه):

گاز هرمزگان زرین قزوین

مقاومت بسیج هیات تهران

دیدار رده بندی (بعداز ظهر جمعه) :

بازنده های مرحله نیمه نهایی

مسابقه فینال (بعداز ظهر جمعه) :

برنده های مرحله نیمه نهایی

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:45 صبح ::  نویسنده :

استعفای شفاهی جزینی از تیم ملی فرنگی


مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی شفاها اعلام کرده حاضر به همکاری در تیم ملی نیست.


رسول جزینی امروز (چهارشنبه) در جلسه با رسول خادم حاضر نشد و شفاها اعلام کرده قصد همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ندارد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که دیروز ایرج اسفندیاری فر، مربی تیم ملی کشتی فرنگی از سمت خود استعفا داد.

به نظر می‌رسد استعفای جزینی و اسفندیاری فر با انتخاب فرهاد اسماعیل نژاد به عنوان مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی جوانان بی‌ارتباط نباشد که اگر به این دلیل باشد، تصمیم آنها غیر منطقی به نظر می‌رسد.

این در حالی است که جزینی پس از جام جهانی همکاری خود را با تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرده بود و از سوی رسول خادم به عنوان مربی ارشد حکم گرفته بود.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:44 صبح ::  نویسنده :

ایران میزبان مسابقات جهانی زورخانه ای


ایران ، اردیبهشت امسال میزبان مسابقات جهانی زورخانه ای است .


 رئیس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی کشور امروز در بیرجند با بیان این مطلب گفت : مسابقات جهانی زورخانه ای 27 تا 29 اردیبهشت 92 در تهران برگزار می شود .

آقای طالقانی همچنین با مطلوب ارزیابی کردن ورزش زورخانه ای خراسان جنوبی از اعزام 2 مربی و مرشد این استان برای آموزش به خارج از کشور خبر داد .

در خراسان جنوبی 17 زورخانه ورزشهای باستانی فعال است .

قدیری مدیر کل تربیت بدنی خراسان جنوبی هم از راه اندازی بنیاد پهلوانی در استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود : برای احداث ساختمان این بنیاد تاکنون 250 میلیون تومان اختصاص یافته است.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:44 صبح ::  نویسنده :

ایران میزبان مسابقات جهانی زورخانه ای


ایران ، اردیبهشت امسال میزبان مسابقات جهانی زورخانه ای است .


 رئیس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی کشور امروز در بیرجند با بیان این مطلب گفت : مسابقات جهانی زورخانه ای 27 تا 29 اردیبهشت 92 در تهران برگزار می شود .

آقای طالقانی همچنین با مطلوب ارزیابی کردن ورزش زورخانه ای خراسان جنوبی از اعزام 2 مربی و مرشد این استان برای آموزش به خارج از کشور خبر داد .

در خراسان جنوبی 17 زورخانه ورزشهای باستانی فعال است .

قدیری مدیر کل تربیت بدنی خراسان جنوبی هم از راه اندازی بنیاد پهلوانی در استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود : برای احداث ساختمان این بنیاد تاکنون 250 میلیون تومان اختصاص یافته است.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:44 صبح ::  نویسنده :

سایپا زمین بازی را ترک کرد

متین ورامین در اولین حضور فینالیست شد


دیدار تیم‌های متین ورامین و سایپا البرز به دلیل اعتراض بازیکنان سایپا به داوری نیمه تمام ماند اما بنا به اعلام رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال متین به عنوان برنده این بازی راهی دیدار نهایی شد.


به گزارش مهر، تیم متین ورامین که طی دو دیدار گذشته مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور مقابل سایپا البرز به ترتیب صاحب برد و باخت شده بود، امروز چهارشنبه در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف شاگردان فرهاد نفرزاده رفت. البته قرار بود این دیدار در سالن شهید دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار شد اما به دنبال اعتراض ورامینی‌ها و تهدید آنها به کناره‌گیری از مسابقات و البته موافقت شورای تامین امنیت استان تهران برای بر عهده گرفتن مسئولیت برگزاری این دیدار، بازی طبق برنامه اولیه در ورامین برگزار شد.

این بازی تا پایان گیم چهارم بدون هیچ مشکلی پیگیری شد و هر یک از دو تیم موفق به کسب پیروزی در دو گیم شدند. به همین دلیل کار به گیم پنجم کشیده شد. بازی در این گیم تا نتیجه 14 بر 11 بدون مشکل به سود تیم میزبان پیش می‌رفت بازیکنان سایپا زمین بازی راترک کردند.

کارت زردی که از سوی داور به یکی از بازیکنان سایپا داده شد باعث اعتراض آنها و ترک زمین شد. بازیکنان سایپا حاضر به ادامه بازی نشدند و به همین دلیل بازی تمام شده اعلام شد.

منوچهر پورحسن، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: بازی در شرایطی نیمه تمام ماند که ورامینی‌‎ها پیش بودند. با توجه به اینکه سایپا حاضر به ادامه بازی نشده است، متین برنده این بازی خواهد بود. اما معمولا نتیجه دیدارهایی که در آن یک تیم زمین بازی را ترک می‌کند و حاضر به ادامه بازی نمی‌شود، 3 بر صفر اعلام می‌شود. بنابراین نتیجه این بازی 3 بر صفر خواهد بود و برای هر گیم نتیجه 25 بر صفر لحاظ می‌شود.

مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت 2 از 3 برگزار می شود. بدین ترتیب شاگردان کارخانه با کسب برتری در مجموع دو دیدار این مرحله فینالیست شد تا در دیدار نهایی به مصاف کاله برود. کاله دقایقی پیش با غلبه بر پیکان فینالیست شد.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:43 صبح ::  نویسنده :

احتمال لغو شدن بازی فینال لیگ برتر بسکتبال


احتمال دارد مسابقه اول از سری دیدارهای فینال لیگ برتر بسکتبال لغو شود.


به گزارش ایسنا، در حالی که قرار است از ساعت 16 امروز اولین دیدار از سری رقابتهای فینال لیگ برتر بسکتبال بین تیمهای پتروشیمی و مهرام در ماهشهر برگزار شود اما با توجه به لغو شدن پروازهای تهران به ماهشهر، احتمال دارد این مسابقه برگزار نشود و به روز جمعه موکول شود.

در حال حاضر تیم داوری، ناظر مسابقه و مسئولان فدراسیون در فرودگاه تهران به سر می برند اما پرواز آنها به ماهشهر هنوز انجام نشده و زمانی که اجازه پرواز داده شود، مشخص نیست. اگر تا ظهر امروز این پرواز صورت نگیرد، مسابقه اول مهرام و پتروشیمی به جمعه موکول خواهد شد. این اتفاقات به دلیل بارش برف در تهران است که به طور ناگهانی از بامداد امروز(پنجشنبه) آغاز شده است.

البته تیم مهرام در حا حاضر در ماهشهر به سر می برد.

همچنین اسدالله کبیر سرمربی تیم شهرداری گرگان نیز به دلیل لغو شدن پرواز تهران به اصفهان در فرودگاه است و ممکن است او هم به بازی تیمش در رده‌بندی لیگ برتر مقابل فولاد ماهان اصفهان نرسد.

 








موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >>   >   
پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 209
  • کل بازدیدها: 533460

:BlogScript/