سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
سه شنبه 92 خرداد 28 :: 7:31 صبح ::  نویسنده :
بررسی تخصصی بررسی تخصصی جی اس ام: HTC One

اچ تی سی سال گذشته خانواده سری One خود را معرفی کرد، در آن سال پادشاه سری One یعنی One X نتوانست انتظارات طرفداران اچ تی سی و آن شرکت را برآورده کند،امسال این شرکت تمام توان خود را گذاشت تا یک سوپرفون ارائه کند که علاوه بر از بین بردن خاطرات تلخ One X بتواند این کمپانی را در گوی رقابت حفظ کند و چه بسا بتواند اچ تی سی را به یک غول تبدیل کند.

 

 

 

 

در حال حاضر رقیبان سرسختی برای One در بازار وجود دارند دو رقیب قدرتمند این گوشی Xperia Z و Galaxy S4 هستند، می‌توان گفت که اچ تی سی در بهترین زمان قهرمان خود را به بازار فرستاد، زیرا زمانی که هنوز گلکسی اس 4 به بازار نیامده این گوشی در بازار موجود است.

 

 

 

مطمئن هستیم که شما هم مانند ما می‌خواهید بدانید که آیا این گوشی می‌تواند در این مبارزه نفس گیر رقبا را شکست دهد یا خیر؟ بهترین راه برای فهمیدن این موضوع بررسی این گوشی است که ما آن را برای شما انجام داده‌ایم، بنابراین با ما در ادامه همراه باشید تا از تمامی جوانب آن را بررسی کنیم.

 

 

طراحی و راحتی در دست

 

طراحی گوشی در نگاه اول بسیار جذاب است، گویی یک گوشی فضایی را در دست گرفته‌اید، اما این جذابیت تنها در قسمت جلوی گوشی که آلومینیوم در کنار شیشه طراحی شده دیده می‌شود و در قسمت پشت گوشی که فقط از آلومینیوم است طراحی خاصی نمی‌بینید.

 

 

گوشی در دست بسیار راحت جای می‌گیرد و اندازه بزرگ آن شما را اذیت نخواهد کرد، به خصوص به علت طراحی منحنی شکلی که اچ تی سی در پشت گوشی به کار برده این راحتی در دست چندین برابر شده است.

 

 

 

در قسمت جلوی گوشی صفحه نمایش ٤.٧ اینچی با کیفیت فول اچ دی خودنمایی می‌کند، در بالا و پایین این صفحه نمایش اسپیکرها قرار دارند که صدای فوق‌العاده ای را به همراه دارند. در زیر صفحه نمایش همان‌طور که گفتیم یکی از اسپیکرها قرار دارد که میکروفون گوشی نیز در این اسپیکر جای گرفته است، همچنین در این قسمت دو کلید لمسی یکی بازگشت به عقب و دیگری دکمه هوم قرار دارند که در وسط این دو دکمه آرم اچ تی سی قرار گرفته است دکمه هوم علاوه بر بازگرداندن شما به صفحه اصلی وظیف دیگری نیز دارد، با دو بار ضربه زدن بر روی این دکمه تسک منیجر گوشی که بسیار ساده است فعال خواهد شد.

 

 

 

در بالای صفحه نمایش اسپیکر دیگری قرار دارد که ذر داخل آن LED هشدار دهنده تعبیه شده در حالی که دوربین دوم و سنسورهای مجاورت و نور محیط در این قسمت هستند.

 

 

 

در سمت چپ گوشی هیچ چیزی جز درگاه سیم کارت دیده نمی‌شود. که از سیم کارت مینی پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

در سمت راست کوشی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا قرار دارند، نکته ای که در مورد این کلیدها وجود دارد این است که این کلیدها دقیقا هم سطح بدنه طراحی شده‌اند و شاید تصور کنید که برای پیدا کردن آن‌ها کمی دچار مشکل خواهید شد اما لازم نیست نگران این موضوع باشید زیرا اچ تی سی بدنه این کلید را شیار دار ساخته تا در هنگام لمس کردن متوجه آن‌ها شوید.

 

 

 

در بالای گوشی جک ٣.٥ میلی‌متری هدفون در کنار دکمه پاور قرار دارد، دکمه پاور نیز هم سطح بدنه طراحی شده  و به علت جایگیری نا مناسب در استفاده از آن تا حدودی با مشکل مواجه خواهید شد.

 

 

 

در پشت گوشی همان‌طور که گفتیم  هیچ چیز خاصی مشاهده نمی کنید در اینجا تنها دوربین اصلی گوشی با کیفیت ٤ اولترا پیکسل به همراه یک فلاش قرار دارند. در ضمن میکروفون دوم برای حذف صداهای اضافه در حین مکالمه نیز در اینجا قرار گرفته است.

 

 

 

صفحه نمایش(خوانایی در نور خورشید)

 

گوشی به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع Super LCD3 مجهز است، این صفحه نمایش که نام فول اچ دی را یدک می‌کشد کیفیتی برابر 1080×1920 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن 469 پیکسل در اینچ است، هیچ پیکسلی را در این صفحه نمایش نمی‌توانید مشاهده کنید. خوانایی آن نیز در زیر نور خورشید و در محیط باز بسیار خوب است و در کار کردن با آن در محیط باز به هیچ مشکلی برنخواهید خورد.

 

 

 

پردازنده و حافظه داخلی

 

در داخل گوشی یک پردازنده ٤ هسته ای قرار دارد که می‌تواند سرعتی برابر 1.7 گیگاهرتز را برای گوشی به همراه داشته باشد، در کنار این پردازنده یک رم ٢ گیگبایتی قرار دارد که به روانی گوشی بسیار کمک می‌کند.

 

حافظه داخلی گوشی 32 و یا 64گیگابایت است و این حافظه به علت عدم وجود درگاه حافظه خارجی قابل افزایش نیست. گوشی‌ای که در اختیار ما بود حافظه 32 گیگابایتی داشت.

 

گوشی توانایی خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین دارد و پردازنده قوی و رم بالا به راحتی از پس فرامین شما برخواهند آمد. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که به علت اینکه بدنه یکپارچه از آلومینیوم ساخته شده و آلومینیوم نیز حرارت را به راحتی انتقال می‌دهد در هنگام انجام کارهای سنگین با گوشی، مانند بازی‌های سنگین و استفاده از اینترنت 3G داغ شدن گوشی شما را آزار خواهد داد. می‌توان مشکل داغ شدن گوشی که در تمام قسمت پشت گوشی اتفاق می‌افتد را مهمترین ایراد این گوشی دانست، این موضوع در بسیاری موارد برای ما آزار دهنده بود.

 

 

 

 

 

نرم افزار

 

این گوشی از سیستم عامل اندروید در خود بهره می‌برد که اچ تی سی توسط نسخه جدید Sense یعنی نسخه 5، آن را تزئین کرده است. نسخه‌ای از اندروید که در این گوشی نصب است نسخه 4.1.2 است. 

 

اما چیزی که این گوشی را متفاوت می‌کند نسخه 5 Sense است، یکی از تحولات این نسخه در صفحه اصلی آن ایجاد شده، در اینجا یک ویژگی جدید با نام BlinkFeed به وجود آمده است، اما کار این BlinkFeed چیست؟

 

 اگر اهل دنبال کردن اخبار باشید روزانه مجبور هستید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید تا از آخرین خبرها مطلع شوید اما با BlinkFeed دیگر لازم نیست سایت‌های مختلف را باز کنید در اینجا آخرین اخبار سایت‌های معروف خبری در یک صفحه مجزا از هوم اسکرین جمع شده‌اند که می‌توانید تنها با مرور این صفحه از آخرین اخبار مطلع شوید. ما این ویژگی را بسیار دوست داشتیم زیرا دیگر نیاز نیست برای اینکه بدانید در دنیای اطراف شما چه می‌گذرد دائما سایت‌های مختلف را چک کنید.

 

 

 

در باقی موارد تحول خاصی را نمی‌بینید، در قسمت پایین گوشی 4 آیکون به همراه دکمه منوی گوشی قرار گفته است. مرور در  صفحه منوی گوشی به صورت بالا و پایین انجام می‌گیرد و مانند دیگر گوشی‌های اندروید با رفتن به چپ و راست نمی‌توانید منوی گوشی را مرور کنید.

 

 

 

یک ویژگی جالب دیگر این است که در قسمت بالای صفحه منو، ساعت و آب و هوا را می‌توانید همیشه مشاهده نمایید.

 

در قسمت ناتیفیکیشن بار گوشی چیز زیادی در دسترس نیست در اینجا یک دکمه وجود دارد که شما را به بخش تنظیمات هدایت خواهد کرد.

 

 

پخش کننده موزیک و پخش کننده ویدئو نیز همان‌هایی هستند که در اندروید 4.1 می‌بینید و ویژگی خاصی ندارند که بتوان آن‌ها را مجزا از سایر گوشی‌ها دانست، تنها در پخش ویدئو چیزی که به کمک شما می‌آید صفحه نمایش با کیفیت این گوشی است که دیدن فیلم در آن را لذت بخش خواهد کرد.

 

صفحه کلید گوشی نیز به خوبی عمل می‌کند و در تایپ کردن اگر کمی دقت کنید به مشکل بزرگی برنخواهید خورد.

 

مرورگر نیز همان مرورگر اصلی اندروید است که به کمک پردازنده قوی در باز کردن سایت‌ها سرعت خوبی را دارد و زوم کردن در آن به سرعت انجام خواهد شد.

 

 

 

دوربین 

 

اچ تی سی در این گوشی به دو چیز خیلی می‌بالد یکی دوربین بسیار با کیفیت با امکانات جذاب و دیگری اسپیکرهای قدرتمند،حقیقتا در هر دو مورد نیز به خوبی عمل کرده است.

 

دوربین گوشی کیفیت ٤ اولتراپیکسل دارد که عکس‌هایی با کیفیت 2688 x 1520 تهیه می‌کند این گوشی می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت فول اچی دی نیز تهیه کند. دوربین دوم گوشی کیفیت 2.1 مگاپیکسل دارد که این دوربین نیز می‌تواند فیلم‌های با کیفیت فول اچ دی تهیه کند.

 

در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی را مشاهده نمایید.

 

برای اینکه عکس‌ها را با سایز واقعی و بدون تغییر در اندازه و کیفیت مشاهده نمایید، آن‌ها در یک فایل زیپ شده برای شما قرار دادیم که با کلیک بر روی عکس‌ها این فایل زیپ را می‌توانید دانلود و عکس‌ها را مشاهده کنید.

 

 

 

 

اما چیزی که این دوربین را خاص می‌کند تنها کیفیت آن نیست، این دوربین توانایی انجام کارهایی را دارد که شاید کمتر دیده باشید.

 

یکی از این قابلیت‌ها HTC Zoe نام دارد. زمانی که شما با استفاده از این ویژگی عکس می‌گیرد در عوض یک عکس، یک فیلم حدودا 3 ثانیه‌ای گرفته می‌شود که با این عکس کارهای جالبی می‌توانید انجام دهید.

 

 

یکی از این کارها حذف سوژه‌های اضافی از عکس است، زمانی که در حال عکاسی هستید اگر ناگهان سوژه اضافی در عکس شما ظاهر شود با این ویژگی که حذف شیء نامیده می‌شود می‌توانید یک عکس ثابت بدون سوژه اضافی تهیه نمایید.

 

 

ویژگی دیگر این دوربین این است که می‌توانید از یک سوژه در حال حرکت عکس تهیه کنید، اگر سوژه‌ای در حال حرکت است و شما با نگه داشتن دکمه شاتر چندین عکس متوالی از آن تهیه کنید به راحتی با ویژگی sequence shot می‌توانید یک عکس ترکیبی که سوژه شما در آن حالت‌های مختلف حرکت نشان داده می‌شود را تهیه کنید.

 

 

کیفیت صدا (اسپیکرها) 

 

همان‌طور که گفتیم اچ تی سی علاوه بر دوربین در مورد اسپیکرها نیز زیاد مانور داده است، مطمئن باشید این گوشی به یکی از بهترین اسپیکرهای دنیا مجهز است به علاوه اینکه ویژگی Beats نیز کمک بسیار زیادی به شفاف و واضح بودن صدا در این اسپیکر کرده است، ما از کیفیت صدای این گوشی بسیار لذت بردیم و این گوشی را شایسته این می‌دانیم که بگوییم بهترین کیفیت صدای اسپیکر در بین تمام گوشی‌های دنیا متعلق به این گوشی است. 

 

ویدئویی کوتاه را برای شما آماده کردیم که می‌توانید در آن تست کیفیت صدای اسپیکر این گوشی را مشاهده کنید.

 

دانلود ویدئو

 

 

کیفیت صدای مکالمه نیز بسیار خوب است و علاوه براینکه طرف مقابل صدای شما را به خوبی خواهد شنید به لطف میکروفون دوم که برای حذف صداهای اضافی به کار می‌رود شما نیز به خوبی صدای  شخص تماس گیرنده را خواهید شنید.

 

 

باتری

گوشی در درون خود یک باتری 2300 میلی آمپری را جای داده که اچ تی سی به صورت رسمی بیان نکرده این باتری تا چه میزان می‌تواند از گوشی پشتیبانی کند، اما در استفاده‌ای که ما از گوشی داشتیم اگر در جایی هستید که اپراتور شما به خوبی آنتن دهی دارد، لازم نیست که نگران باتری بشاید زیرا این باتری به راحتی در یک استفاده سنگین 1 روز را پاسخگو است و نیاز به شارژ پیدا نخواهد کرد. علاوه بر اینکه با فعال کردن ویژگی Power saver این عمر باتری افزایش نیز خواهد یافت.

 

 

 

نظر جی اس ام

 

در اینجا با بهترین گوشی اچ تی سی و با نهایت تلاش این کمپانی روبرو هستیم، بنابراین نمی‌توان گفت که با گوشی رده پایینی روبرو هستید. چیزهایی که ما در این گوشی بسیار زیاد دوست داشتیم طراحی بسیار زیبای قاب جلویی گوشی، راحتی گوشی در دست و صفحه نمایش بسیار با کیفیت به همراه تاچ بسیار قدرتمند گوشی هستند.

 

اما مانند هر گوشی دیگری این گوشی نیز بدون ایراد نیست، یکی از چیزهایی که ما را آزار می‌داد داغ کردن گوشی به علت بدنه تمام آلومینیومی آن است.

 

گوشی رقبای سرسختی دارد، یکی از آن‌ها Xperia Z است، ما با Xperia Z نیز کار کردیم با کمی اختلاف از کار کردن با Xperia Z رضایت بیشتری داشتیم و آن گوشی را بیشتر دوست داشتیم.

 

رقیب دیگر گلکسی اس 4 است که بسیار رقیب قدرتمند و سر سختی است، این گوشی هنوز به بازار ایران وارد نشده تا بتوانیم نظری در مورد آن ابراز کنیم، اما به نظر نمی‌آید که HTC One بتواند Galaxy S4 را به همین راحتی‌ها شکست دهد.

 

در مجموع اگر طرفدار برند HTC هستید و دوست دارید که یک گوشی HTC با کیفیت ساخت عالی و متفاوت‌تر از همیشه داشته باشید ما خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر برند گوشی و بدنه پلاستیکی برای شما اهمیت ندارد پیشنهاد می‌کنیم تا رسیدن گلکسی اس 4 صبر کنید و بعد از دیدن عملکرد آن گوشی در خرید تصمیم بگیرید، در ضمن اینکه Xperia Z نیز می‌توانید گزینه خوبی برای انتخاب باشد.




ادامه مطلب ...

موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 533471

:BlogScript/