سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:26 صبح ::  نویسنده :
بررسی تخصصی مقایسه HTC 8X و Nokia Lumia 920

امروز قصد داریم دو غول دنیای ویندوزفون یعنی Lumia 920 و  HTC 8X را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 

این دو گوشی از جهات بسیار زیادی با یکدیگر یکسان هستند و علت آن نیز سیستم عامل جدید این دو گوشی یعنی Windows Phone 8 است. اما نه تنها در سخت افزار این دو گوشی بلکه در سیستم عامل این دو سوپرفون نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که شخصیتی جداگانه را برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

 

امروز نمی‌خواهیم این دو گوشی را بررسی کنیم بلکه می‌خواهیم یک مقایسه بین آن‌ها انجام دهیم و در هر کدام از این مقایسه‌ها برنده را نیز اعلام کنیم. پس شروع می‌کنیم.

 

صفحه نمایش

 

امروزه با تمام لمسی شدن گوشی‌های هوشمند صفحه نمایش یکی از رکن‌های اساسی در انتخاب گوشی مناسب است. هر دو گوشی از صفحه نمایش بسیاربا کیفیتی بهره برده‌اند. Lumia 920 به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی با کیفیت 768×1280 و تراکم پیکسلی 332 پیکسل در اینچ مجهز است در عین حال نوکیا در این صفحه نمایش از تکنولوژی PureMotion HD+ استفاده کرده که به شارپ شدن رنگ‌ها در صفحه نمایش  و عمیق شدن رنگ مشکی  کمک بسیار زیادی کرده است. اما در 8X یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با کیفیت 720×1280 و تراکم پیکسلی 342 پیکسل در اینچ استفاده شده است که این صفحه نمایش نیز رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و عمق رنگ مشکی نیز در آن مناسب است. شاید انتخاب برنده در این قسمت کمی سخت باشد اما عقیده ما بر این است که لومیا 920 در این مورد از رقیب خود جلوتر است و در مقایسه صفحه نمایش دو گوشی متوجه می‌شوید که کیفیت صفحه نمایش Lumia 920 از 8X بهتر است.

برنده Lumia 920

 

 

 

دوربین

 

هر دو گوشی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئویی فول اچ دی هستند. دوربین هر دو گوشی قابلیت عکسبرداری از تصاویر را با کیفیت 3264 ×  2448 دارد.

اما در اینجا یک نکته وجود دارد و آن این است که نوکیا در اینجا علاوه بر استفاده از لنز کارخانه کارل زایس از یک تکنولوژی به نام PureView استفاده کرده است که قبلا نیز این تکنولوژی را در دوربین 41 مگاپیکسلی گوشی PureView 808 خود به کار گرفته بود این دوربین علاوه بر تهیه عکس‌های بسیار با کیفیت، در نور کم بسیار خوب عمل می‌کند و در واقع هیچ گوشی در دنیا نیست که بتواند Lumia 920 را در عکاسی در نور کم شکست دهد. کار ما در اینجا برای انتخاب برنده بسیار راحت است زیرا دوربین Lumia 920 نه تنها در این رقابت بلکه در رقابت با تمام رقیبان فعلی خود یک برنده بلامنازع است و حقیقتا این گوشی بهترین دوربین را در بین تمام گوشی‌های هوشمند بازار دارد.

برنده Lumia 920

 

 

 

     نمونه عکس 8X

نمونه عکس لومیا 920

 

*برای دیدن نمونه عکس با کیفیت روی عکس‌ها کلیک کنید (حجم عکس‌های با کیفیت برای نوکیا در حدود 2.4 و برای اچ تی سی در حدود 1.8 مگابایت است)

 

کیفیت مکالمه

 

امروزه شاید کمتر کسی زمانی که قصد انتخاب یک گوشی را دارد به این نکته که کیفیت مکالمه آن در چه حدی است توجه کند و حقیقتا تمام گوشی‌های موجود در بازار نیز از کیفیت مکالمه خوبی برخوردارند که نیاز به تحقیق در این مورد توسط کاربران را از بین می‌برد. هر دو گوشی از یک میکروفون برای حذف صداهای اضافی در حین مکالمه استفاده کرده‌اند بنابراین در محیط‌های شلوغ نیز تجربه مکالمه خوبی را خواهید داشت و ارسال و دریافت صدا در حین مکالمه نیز شفاف و به اندازه کافی بلند است بنابراین بیایید در اینجا هر دو گوشی را با هم برنده اعلام کنیم و حقیقتا نیز همینطور است و هیچ کدام بر دیگری برتری چشمگیری ندارند.

برنده هر دو گوشی

 

 

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

تمام گوشی‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند طراحی‌های تقریبا یکسانی دارند در همه گوشی‌های یک صفحه نمایش بزرگ لمسی در جلوی گوشی قرار گرفته که در زیر این صفحه نمایش حداقل یک دکمه، چه لمسی و چه سخت افزاری جای گرفته است، اما با این حال طراحان تمام سعی خود را می‌کنند تا آنجا که ممکن است گوشی‌هایی زیباتر از نسل‌های قبلی را به بازار عرضه کنند (البته به جز طراحان شرکت سونی).

و طراحان نوکیا و اچ تی سی نیز در واقع تمام تلاش خود را انجام داده‌اند، هر دو گوشی از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا هستند و در هر دو گوشی در زیر صفحه نمایش سه دکمه مخصوص ویندوزفون قرار گرفته است. در اینجا جنس بدنه هر دو گوشی نیز بسیار خوب است و وقتی آن‌ها در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی گران قیمت را به شما القاء می‌کند. در اینجا ما جنس بدنه 8X را بیشتر دوست داشتیم اما نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که جنس بدنه 8X بهتر از Lumia 920 است زیرا لومیا نیز جنس بدنه بسیار عالی  دارد. اما اجازه دهید در مورد جنس بدنه و کیفیت ساخت با اختلاف بسیار کمی 8X را به عنوان برنده معرفی کنیم.

برنده HTC 8X

 

 

 

 

اندازه و راحتی در دست

 

Lumia 920  و 8X به علت طراحی بسیار خوبی که در قسمت پشتی دستگاه و جود دارد و یک حالت موربی در قاب پشتی ایجاد شده به خوبی در کف دست شما جای می‌گیرند. 8X ابعادی برابر 132.4 x 66.2 x 10.1  و Lumia 920 نیز ابعادی برابر 130.3 x 70.8 x 10.7 دارد. همانطور که متوجه شدید این دو گوشی از نظر ابعاد تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند در اینجا 8X کمی از رقیب خود کشیده‌تر است در حالی که Lumia 920 کمی عریض تر و کمی نیز ضخیم‌تر است. اما تفاوت آشکار این دو گوشی در وزن آن‌ها است، 8X وزنی برابر 130 گرم و Lumia 920  وزنی برابر 185 گرم دارد همانطور که می‌بینید Lumia 920 در حدود 55 گرم از 8X سنگین تر است و باعث شده که Lumia 920 به یک گوشی سنگین وزن معروف شده باشد و در واقع بسیاری از منتقدان دنیای موبایل از این بابت بر نوکیا بسیار خرده گرفته‌اند.

بنابراین در این مورد به علت وزن زیاد گوشی Lumia 920 ما 8X را به عنوان برنده اعلام می‌کنیم.

برنده HTC 8X

 

 

نرم افزاره و سیستم عامل

 

هر دو گوشی مجهز به یک سیستم عامل یعنی ویندوزفون 8 هستند، می‌دانیم که ویندوزفون 8 یک سیستم عامل نوپا است بنابراین شاید به اندازه اندروید و آی او اس محبوبیت و طرفدار نداشته باشد، اما همانطور که در اخبارها خوانده‌اید این سیستم عامل که پشتیبانی غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت را در اختیار دارد به سرعت در حال پیشرفت است و برنامه‌های بازار آن با سرعت زیادی در حال افزایش است. ما از کار کردن با سیستم عامل ویندوزفون 8 بسیار بسیار هیجان زده شدیم زیرا این سسیستم عامل علاوه بر ظاهری زیبایی که دارد سرعت و عملکرد مناسبی را نیز ارائه می‌دهد که در هیچ کجا حس اینکه سیستم عامل تاخیر دارد و یا کند است به شما دست نخواهد داد.

علاوه بر این هر کدام از دو گوشی برنامه‌های مخصوص شرکت‌های نوکیا و اچ تی سی را در خود جای دادند به عنوان مثال در گوشی لومیا می‌توان از نقشه‌های نوکیا و برنامه مخصوص رانندگی نوکیا و در گوشی 8X می‌توان از برنامه HTC که مخصوص آب و هوا است نام برد.

ما تصمیم گرفتیم در اینجا برنده خودمان را ویندوزفون 8 بنامیم زیرا از لحاظ نرم افزاری هیچ کدام از دو گوشی بر یکدیگر برتری ندارند و در واقع برنده واقعی در اینجا ویندوزفون است.

برنده ویندوزفون 8

 

 

 

 

باتری

 

گوشی Lumia 920  مجهز به یک باتری 2000 میلی آپری است که بر طبق گفته‌های نوکیا مدت زمان 17 ساعت مکالمه و 67 ساعت پخش موسیقی را به ارمغان می‌آورد در حالی که 8X مجهز به یک باتری 1800 میلی آمپری است که از سوی شرکت به صورت رسمی اعلام نشده که چه مدت زمانی را برای مکالمه پاسخگو است. اما در استفاده‌هایی که ما از گوشی داشتیم به طور کلی گوشی نوکیا Lumia 920 بازخورد بهتری را برای مدت زمان عمر باتری بیشتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با توجه به ظرفیت بیشتر باتری Lumia 920 این امر زیاد هم دور از انتظار نبود. بنابراین برنده ما در اینجا با اختلاف نه چندان زیادی گوشی Lumia 920  است.

برنده Lumia 920

 

 

در کل نمی‌توان هیچ کدام از این دو گوشی را برنده قطعی این مقایسه دانست هر کدام از این دو گوشی مزایایی دارند که رقیب آن از این مزایا بی بهره است. اما با توجه به مواردی که ذکر کردیم و معایب و مزایایی که در این مقایسه مشاهده کردید  انتخاب با خود شما است که بتوانید تشخیص دهید به کدام یک از این دو گوشی نیاز دارید و کدامیک برای شما مناسب‌تر است.

 

در اینجا باید این نکته را ذکر کنیم که Lumia 920  را می‌توان آخرین برگ برنده نوکیا برای حضور پر قدرت در دنیای اسمارت فون‌ها دانست اگر این گوشی با استقبال خوب خریداران مواجه نشود معلوم نخواهد شد که چه بلایی بر سر کمپانی بزرگ نوکیا خواهد آمد اما برای اچ تی سی موضوع کمی متفاوت است HTC تمرکز خود را بیشتر بر روی اندروید گذاشته است در حالی که نمی‌خواهد از دنیای ویندوزفون نیز عقب بماند. بنابراین Lumia 920 را می‌توان آخرین قهرمان نوکیا دانست که ارائه شده است تا بتواند در این مبارزه نفس گیر نوکیا را از مشکلاتی که گریبان گیر آن شده است نجات دهد.




موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:24 صبح ::  نویسنده :
بررسی تخصصی بررسی اولیه ال جی نکسوس 4

چند وقتی است که محصولات نکسوس به جولان‌گاه برنامه‌نویسان آندروید تبدیل شده است و اکثر این برنامه‌نویسان کارهای ساخته شده‌ی خود را در گوشی‌های این سری تست می‌کنند. گوگل هم این علاقه‌ی مشتریان خود را بی پاسخ نگذاشته و در 5 ماه گذشته 2 دستگاه تبلت نکسوس10 و نکسوس7 و یک گوشی نکسوس4 را عرضه کرده است.

 

در جلوی گوشی صفحه نمایش IPS Plus را مشاهده می‌کنیم که در زیر پوشش محافظ Gorilla Glass 2 قرار گرفته است. این شیشه به سمت لبه‌های کناری گوشی خم شده است. این طراحی زیبایی گوشی را دو چندان کرده و اولین بار توسط شرکت اچ‌تی‌سی در مدل One X دیده شد که کاربر با آن احساس راحتی بیشتری می‌کند. تنها مشکل این طراحی گرد خاکی است که بین شیشه و حاشیه‌ی کرومی گوشی نفوذ می‌کند.

 

 

 

 

در بالای صفحه نمایش و در سمت راست آن دوربین 1.3 مگاپیکسلی مکالمه‌ی تصویری و در سمت چپ سنسورهای نوری قرار گرفته‌اند. چراغ چشمک زن هشدار دهنده و کلیدهای مخصوص آندروید در پایین صفحه نمایش واقع شده‌اند. در لبه‌ی سمت چپ کلید های تنظیم صدا و درگاه micro-SIM، در لبه‌ی بالایی جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون دوم، در لبه‌ی سمت راست کلید خاموش/روشن و در لبه‌ی پایینی درگاه microUSB/Slimport و میکروفون اصلی گوشی قرار گرفته است.

 

 

 

 

Slimport درگاهی است که دو شرکت ال‌جی و گوگل از آن به جای MHL استفاده‌ می‌کنند. البته دلیل این کار را نمی‌دانیم زیرا هر دوی آن‌ها برای پخش در صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر نظیر تلویزیون به کار می‌روند و تنها تفاوت Slimport این است که کاربر باید برای استفاده از آن یک آداپتور اضافی خریداری کند.

 

البته این تنها راه پخش فایل‌های تصویری روی صفحه نمایش نیست و به لطف آندروید 4.2 یا همان آب‌نبات ژله‌ای اگر تلویزیون مورد نظر به سیستم بی‌سیم Miracast مجهز باشد می‌توانید به آن متصل شوید. اگر تلویزیون شما این سیستم را ندارد هیچ جای نگرانی نیست زیرا می‌توانید از آداپتور Analogix Slimport 30 دلاری به عنوان جایگزین استفاده کنید.

 

 

 

در پشت گوشی نیز از پوشش شیشه‌ای ضدخش استفاده شده است و هیچ نوع درپوشی دیده نمی‌شود. این بدان معنا است که به باتری هیچ گونه دسترسی نخواهید داشت. در بالا سمت چپ دوربین 8 مگاپیکسلی و فلاش LED آن را می‌بینیم که درست در بالای نام Nexus واقع شده‌اند. ال‌جی لوگوی خود را در پایین گوشی و در کنار خروجی اسپیکر حک کرده است. طراحی پشت گوشی ما را یاد فیلم ماتریکس و عکس پس زمینه‌ی نکسوس 1 می‌اندازد. در ابتدا که ما عکس‌های منتشر شده‌ی نکسوس 4 را می‌دیدیم، مربع‌های کوچک به نظر زشت می آمدن که نکسوس 4 را به گوشی‌های دسته دوم رنگ و رو رفته شبیه کرده بود، اما وقتی آن را از نزدیک در دست گرفتیم واقعاً از طراحی آن لذت بردیم. طراحی بدنه بسیار عالی و متفاوت بوده و تنها یک خطر وجود دارد. به دلیل اینکه پشت گوشی روکش شیشه‌ای دارد باید بسیار مراقب بود که مشکلی برای آن پیش نیاید.

 

 

 

 

نکسوس 4 همانند Galaxy Nexus می‌تواند از 5 باند HSPA+ (2100/1900/1100/900/850) با سرعت 42 مگابایت بر ثانیه و 4 باند EDGE/GSM (1900/100/900/850) پشتیبانی کند و این یعنی نکسوس4 در سرتاسر دنیا قابل استفاده است زیرا این باندها را تمامی اپراتورهای تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند. متأسفانه یکی از شبکه‌های ارتباطی که جای خالی آن در نکسوس4 احساس می‌شود، LTE است. البته در اکثر نقاط جهان این نکته برای کاربران اهمیت چندانی ندارد زیرا تعداد کشورهایی که در آن اپراتورها LTE را ارائه دهند انگشت شمار است. منتظر نیستیم ولی امیدواریم که یک ورژن از نکسوس4 با ویژگی LTE عرضه شود.(که احتمالاً باید از اپراتور at&t این انتظار را داشته باشیم.)

 

نکسوس4 از تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi بهره می‌برد و به واسطه‌ی آن گوشی از طریق صفحه‌ای که روی آن قرار می‌گیرد شارژ می‌شود. ما همچنین آن را با شارژر بالشی نوکیا به نام Fatboy امتحان کردیم و نکسوس به راحتی شارژ شد.

 

صفحه نمایش

 

صفحه نمایش به کار رفته در نکسوس4 بسیار شبیه نمونه‌ای است که در ال‌جی Optimus G دیدیم. کیفیت صفحه نمایش نکسوس4 با رزولوشن 768×1280 پیکسل کمی از HD بالا‌تر است. این صفحه نمایش 4.7 اینچی دارای پنل واقعی IPS Plus بوده و توسط پوشش شیشه‌ای Gorilla Glass2 محافظت می‌شود.

 

 

 

 

ال‌جی سنسورهای این صفحه نمایش را به قسمت خارجی شیشه انتقال داده‌ است. با این کار علاوه بر باریک‌تر شدن گوشی، پیکسل‌ها به صفحه نمایش نزدیکتر مشوند.(البته این تکنولوژی ابتدا در اپل iPhone5 و تبلت Surface مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفت.)

این صفحه نمایش با رزولوشن WXVGA و تراکم پیکسلی ppi320 از سری قبلی نکسوس با صفحه نمایش Pentile Super AMOLED HD و بسیار با کیفیت‌تر است.

 

آندروید 4.2

 

از نسخه‌ی اول نکسوس که توسط شرکت اچ‌تی‌سی ساخته شد تا به اکنون ما می‌توانیم سیر تکاملی سیستم عامل آندروید را مشاهده کنیم. به ترتیب نکسوس1 با نسخه‌ی 2.1، نکسوس S با نسخه‌ی نان زنجبیلی، موتورولا Xoom با نسخه‌ی کندوی عسل، Galaxy Nexus با نسخه‌ی بستنی حصیری و نکسوس 7 با نسخه‌ی 4.1 یا همان آب‌نبات ژله‌ای عرضه شدند. حال در نکسوس4 از نسخه‌ی 4.2 آندروید استفاده شده است. این نسخه نیز نامش آب‌نبات ژله‌ای است ولی مقداری با نسخه‌ی 4.1 فرق می‌کند.

 

منوی اضافه شده‌ی Quick Setting که کار را بسیار راحت کرده و از طریق آن می‌توان به تنظیماتی نظیر میزان روشنایی صفحه، WiFi، شارژ باتری، حالت پرواز، بلوتوث و میزان داده‌های مصرفی دسترسی پیدا کرد. همچنین از این منو لینکی به منوی Setting اصلی داده شده است. این نوع تغییرات LAHFI رابط‌های کاربری TouchWiz است. شما می‌توانید نوار وضعیت که در بالا قرار دارد را با 2 انگشت به پایین بکشید تا Quick Setting باز شود. همچنین از صفحه LockScreen نیز به آن دسترسی دارید. به نظر شما این ویژگی آشنا نیست ؟ بله درست حدس زدید این رابط کاربری در سری‌های اخیر موتورولا به نام RAZR M و RAZR HD به کار رفته‌ است. این ایده‌ی بسیار جالبی است که بتوانید بدون رفتن به صفحه‌ی خانه از طریق LockScreen متوجه ایمیل‌ها، پیام‌ها و قرار ملاقات‌های خود در تقویم شده و از همان جا به قسمت مورد نظر بروید. زیرا این روزها عموم کاربران به حدی راحت طلب شده‌اند که برای رسیدن به مقصد طی کردن یک مرحله کمتر برای آن‌ها خوشایند‌تر است.

 

 

 

 

از دیگر امکانات نرم‌افزاری نکسوس4 می‌توان به برنامه‌های گوگل اشاره کرد. شما می‌توانید با Google Now از فستیوال‌ها و یا کنسرت‌های نزدیک به محل زندگی‌تان خبر دار شوید و در صورت امکان بلیط آن را به صورت آن‌لاین خریداری کنید. PhotoSpot برنامه‌ای است که به شما عکس‌هایی از مکان‌های دیدنی یا به نوعی جذاب در محل زندگیان را نشان می‌دهد که با لمس هرکدام آدرس و دیگر جزئیات آن نمایان می‌شود.

 

 

بسیاری از این برنامه‌ها به حساب کاربری Gmail شما مربوط می‌شود. برای مثال اگر قصد سفر داشته و از طریق ایمیل خبر تائید پرواز و هتل برای شما ارسال شود، خود گوشی تاریخ پرواز را به صورت خودکار وارد تقویم و قرار ملاقات‌ها می‌کند. از دیگر امکانات اضافه شده به آن پیروی از دستورات صوتی است. گوگل در رابطه با این برنامه تمام سعی خود را کرده است تا نرم‌افزار حالت دستورالعمل‌های ماشینی صفر و یک را نداشته باشد. برای مثال اگر کاربر خواسته‌ای داشت که برای گوشی تعریف نشده بود، بدون جواب یا با جواب‌های اشتباه رو‌به‌رو نشود. بلکه گوشی مفهوم کلی‌تر سوال شما را گرفته و سپس طبق آن پاسخ می‌دهد. از دیگر امکاناتی که سیستم پاسخ گوی صوتی نکسوس4 به کاربر ارائه‌ می‌دهد می‌توان به فرستادن پیامک، پاسخگویی یا رد کردن تماس، تنظیم کردن قرار ملاقات و باز کردن برنامه‌ها اشاره کرد.

 

کاربران نسخه‌ی 4.1 آندروید آب‌نبات ژله‌ای نیازی نیست که تا به روز رسانی نسخه‌ی 4.2 منتظر بمانند. این افراد می‌توانند برای محروم نماندن از این امکانات اضافه شده در نسخه‌ی 4.2 برنامه‌های مربوط را از PlayStore گوگل دریافت کنند.

 

گوگل به صفحه‌کلید نکسوس4 ویژگی جذابی به نام "Gesture Type" را اضافه کرده است. با استفاده از این ویژگی دیگر در تایپ نیازی نیست که برای هر حرف دست خود را از صفحه کلید بردارید و حرف بعدی را وارد کنید بلکه می‌توانید بدون برداشتن دست، روی صفحه کلید بکشید و گوشی از نوع تغییر مسیر انگشت شما کلمه را حدس می‌زند که انصافاً دقت عمل بالایی را داراست. در هر کجای برنامه‌های و رابط‌های کاربری که باشید با زدن سه ضربه به صفحه نمایش می‌توانید آن را بزرگنمایی کرده و از آن به بعد میزان بزرگنمایی را با زوم دو انگشتی تنظیم کنید. دیگر ویژگی دوست داشتنی که از نکسوس4 دیدیم Daydream نام دارد که فقط در آندروید 4.2 وجود دارد. به واسطه‌ی این ویژگی که مشابه Screen Saver است، وقتی شما گوشی را در شارژ یا پایه‌ی مخصوص آن قرار می‌دهید یکسری از اطلاعات اخیر مانند عکس‌ها، به روز رسانی‌ها، قرار ملاقات‌ها، اتفاقات مهم و غیره از روی صفحه گوشی عبور می‌کنند.

 

 

 

دوربین

 

 ما همیشه سطح توقعمان از دستگاه‌هایی که نام Nexus  را به دوش می‌کشند بالاست زیرا همیشه با آخرین نسخه‌ی آندروید و به عنوان یک سنبل برای دیگر شرکت‌ها آندروید ساز به حساب می‌آید. به همین دلیل ما پارسال از دوربین 5 مگاپیکسلی که سامسونگ بر روی Galaxy Nexus قرار داده بود شدیداً ناامید شدیم. حال شرکت ال‌جی از دوربین 8 مگاپیکسلی در نکسوس4 استفاده کرده است که در میان رقبای 13 مگاپیکسلی بیشترین عدد را ندارد اما یادمان نرود که در کیفیت دوربین همه چیز عدد بالای مگاپیکسل نیست. ابتدا از رابط کاربری دوربین شروع می‌کنیم. حتی اگر در گذشته از گوشی‌های آندروید استفاده کرده باشید، رابط کاربری دوربین در نکسوس4 برای شما تازگی خواهد داشت. رابط کاربری آن بسیار ساده بوده و شما در نوار سمت راست تنها 3 گزینه‌ی تنظیمات، کلید عکس‌برداری و حالت‌های مختلف عکس‌برداری را می‌بینید. هنگامی که شما گزینه‌ی تنظیمات را لمس می‌کنید یک دایری باز شده که دور تا دور قسمت بیرونی آن گزینه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. همچنین می‌توانید با استفاده از دو انگشت خود تا 4x زوم کنید. با کشیدن صفحه به سمت چپ به قسمت گالری تصاویر گرفته شده خواهید رفت.(آندروید این نکته را از iOs و ویندوزفون گرفته با این تفاوت که در آن‌ها با کشیدن صفحه به سمت راست به گالری دسترسی خواهید داشت.) همچنین با نگه داشتن انگشت خود در صفحه نمایش تنظیمات فوکوس و اکسپوژر برای شما نمایان خواهند شد.

 

ما از دوربین نکسوس4 انتظار داشتیم که تنظیمات بسیاری هم اندازه‌ی Galaxy S III را داشته باشد اما این تنظیمات به عکاسی HDR، White balance، 4 حالت مختلف عکس‌برداری، تغییر رزولوشن و فلاش محدود شده‌اند. اگر برای عکس‌برداری به فیلترها یا تنظیمات دیگری نیاز دارید باید در PlayStore گوگل دنبال آن‌ها بگردید. یکی از حالت‌های عکس‌برداری که در بالا ذکر کردیم Photo Sphere نام دارد که می‌توان آن را پانورامای نسخه‌ی 2 نامید. در این حالت شما علاوه بر حرکت در عرض، در طول هم حرکت خواهید کرد. نتیجه‌ی کار یک قوس بسیار زیبا و طبیعی است که از عمقی باور نکردنی برخوردار است. نکته‌ی جالب این است که نیازی نیست شما مدام دست خود را تکان دهید تا عکس‌ها گرفته شوند بلکه گوشی خود همه‌ی کارها را انجام می‌دهد. تنها مشکل نوع چسبیدن عکس‌ها به یکدیگر بود و گاهی اوقات عکس‌ها بالا و پایین می‌شدند.

 

این مشکل در نکسوس10 که توسط سامسونگ ساخته شده است نیز دیده می‌شود، پس احتمالاً مشکل از نرم‌افزار بوده و امیدواریم در آپدیت بعدی این مشکل بر طرف شود.

 

حال برویم سراغ چگونگی عملکرد دوربین. همان‌گونه که گفتیم سال پیش دوربین 5 مگاپیکسلی Galaxy Nexus افتضاح بود. حال می‌خواهیم ببینیم که آیا دوربین 8 مگاپیکسلی نکسوس4 از آن بهتر است یا خیر. قطعاً جواب بله است و به همین دلیل ما نکسوس4 را با دوربین Galaxy S III مقایسه کردیم. اگرچه در برخی موارد نکسوس4 توانست Galaxy S III را شکست بدهد اما با اینکه در زمینه‌های دیگر هم نیز خوب بود ولی از غول سامسونگ شکست خورد. از نقاط قوت نکسوس4 می‌توان به زوم، عکس‌برداری HDR، عکس‌برداری کلوزآپ و رنگ‌های طبیعی بهتر اشاره کرد. فلاش LED پور نور است و در کم‌تر گوشی دیدیم که این نور زیاد، مشکل ساز شود. اما نکسوس4 به نوعی از آن سمت بام افتاده و نور زیاد فلاش باعث از بین رفتن برخی از رنگ‌ها می‌شود.

 

عملکرد دوربین در نور کم نیز قابل قبول بود اما نسبت به Galaxy S III نویز بیشتری داشت. سرعت عکس‌برداری در نکسوس4 به سوژه‌ی مورد نظر و به دنبال آن زمان فوکوس بستگی دارد و در بیشترین حالت از 2 ثانیه فراتر نمی‌رود. روی هم رفته اگرچه کیفیت عکس‌برداری در بین گوشی‌های هوشمند امروزی بهترین نیست اما بسیار خوب و قابل قبول است.

 

 

این دوربین 8 مگاپیکسلی می‌تواند با کیفیت p1080، فرمت MPEG-4 و سرعت 22 فریم بر ثانیه با بیت رِیت 9 مگابایت بر ثانیه به ضبط تصاویر بپردازد. نتیجه‌ی کار کمی نویز داشت و پر تلاطم بود، به نوعی که نمی‌توانستیم صفت HD را به آن نسبت دهیم. البته یکی از نقاط قوت آن امکان عکس‌برداری در هنگام فیلم‌برداری است.

 

عملکرد

 

عملکرد نکسوس4 کمی عجیب است و به نظر می‌رسد که ال‌جی در آن از چیپستی استفاده کرده که نمی‌خواهد رازش فاش شود. نکسوس4 پردازشگری مشابه ال‌جی Optimus G دارد یعنی پردازشگر 4 هسته‌ای Snapdragon S4 Pro (APQ8064) با فرکانس 1.5 گیگاهرتز، همراه با Adreno 320 GPU و 2 گیگابایت رَم. در تست اولیه‌ای که ما بین نکسوس4، ال‌جی Optimus G و سامسونگ Galaxu Note II(با پردازشگر 4 هسته‌ای و فرکانس 1.6 گیگاهرتز و چیپ Exynos) انجام دادیم در کمال ناباوری نکسوس4 مقام اول را کسب کرد.

 

در عملکردهای روزانه نیز نکسوس4 بسیار سریع و روان بود و می‌تواند چندین برنامه را نیز به راحتی هم‌زمان اجرا کند. هنگامی که برای تست دقیق‌تر آن را کنار Optimus G قرار دادیم، به میزان ناچیزی نکسوس4 آهسته‌تر بود اما این آهسته‌تر بودن وقتی به اوج خود می‌رسید که سه بار به صفحه نمایش زده و وارد حالت بزرگنمایی می‌شوید.

 

حال دو نکته‌ی عجیب وجود دارد. اول اینکه نکسوس4 به دلیل سیستم عامل جدیدتر و روان‌تر، نسبت به Optimus G باید سریع‌تر عمل می‌کرد؛ دوم این موضوع که پس چرا در benchmark(تِست) گرفته شده، نکسوس4 اول شد.

 

میزان نگهداری شارژ باتری دومین موضوعی بود که ذهن ما را درگیر خود کرد. زیرا در نکسوس4 از همان باتری 2100 میلی‌آمپری به کار رفته در Optimus G استفاده شده است. با توجه به اینکه در نکسوس4 علاوه بر به روز بودن سیستم عامل، از چیپ کم مصرف Krait استفاده شده است، ما از آن انتظار زمان بهتری را داشتیم. اما در کمال تعجب در هر دو تست عملی و تئوری که انجام دادیم Optimus G شارژ بیشتری را نگه داشت. در تست استاندارد ما (که در آن گوشی با WiFi روشن و میزان روشنایی صفحه 50 درصد به پخش مدام یک فیلم می‌پردازد)، نکسوس4 توانست 5 ساعت و 18 دقیقه دوام بیاورد و این در حالی است که Optimus G در این تست توانست 8 ساعت شارژ نگه دارد.

 

کیفیت مکالمه در هر دو طرف مقصد و مبدأ بسیار خوب و واضح است. دیگر پارادوکس نکسوس4 در اینجاست که ما از کیفیت صدای مکالمه بسیار راضی بودیم اما در کمال تعجب عملکرد اسپیکر خارجی قابل قبول نبود. صدای خروجی ضعیف بوده و وقتی صدا را تا انتها زیاد کردیم گنگ و نامفهوم می‌شد. در هدفون‌ها صدا با کیفت‌تر و بهتر هستند اما از دیگر رقبا صدای ضعیف‌تری دارد.

 

 

 

جمع بندی

 

نکسوس4 با پردازشگری 4 هسته‌ای و کوله باری از امکانات فقط 300 دلار قیمت دارد. این قیمت بدون هیچ گونه محدودیت و قرار دادی با اپراتورها بوده و کاربر می‌تواند از آن در سرتاسر دنیا استفاده کند. نکسوس4 از طرفی به آخرین نسخه‌ی آندروید مجهز شده است که این امکانات اگر نکسوس4 را به بهترین گوشی تبدیل نکنند، حداقل آن را در بین 5 گوشی برتر دنیا قرار خواهند داد.

 

ما به هیچ عنوان از آن قیمتی 300 دلاری را انتظار نداشتیم. گوگل با پایین آوردن قیمت Galaxy Nexus، قیمت 200 دلاری نکسوس7 و هم‌اکنون نکسوس4 300 دلاری قصد تسخیر بازارهای دنیا را دارد. درست است که نکسوس4 بدون مشکل نیست اما این مشکلات آنقدر جزئی هستند که به چشم نمی‌آیند. نکسوس4 بدون شک بهترین گوشی سری نکسوس است که با سرعت بالا و عملکرد دوربین مناسب تمامی رقبا را پشت سر خواهد گذاشت. با این تفاسیر ما به شما اجازه‌ی خرید این شاهکار را می‌دهیم.




موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:23 صبح ::  نویسنده :
 

تقریباً 1 سال پیش بود که اولین نسل ویندوزفون های نوکیا مورد بررسی قرار گرفت و اکنون می‌خواهیم به بررسی Lumia 920 با ویندوز فون8 بپردازیم. از زمان تولید Lumia 800 نوکیا به پیشرفت و گسترش ویندوزفون در بین گوشی‌های هوشمند امروزی نقش به سزایی داشته است. اگر چه پرچم دار اصلی ویندوز فون8 HTC 8X است اما Lumia 920 نیز با بدنه‌ی پلی‌کربنات خود جای صحبت دارد، مخصوصاً وقتی که متوجه شدیم دوربین آن از تکنولوژی PureView و زوم اپتیکال بهره می‌برد، اشتیاق ما چند برابر شد. PureView  تکنولوژِی پیشرفته‌ای در عکاسی است که نوکیا قبلاً در مدل PureView 808 از آن استفاده کرده بود.

 

 

 

 

چند ماه پیش شرکت نوکیا با معرفی 2 مدل Lumia820 و Lumia920 پا به عرصه‌ی ویندوزفون8 گذاشت. Lumia920 با صفحه نمایشی 4.5 اینچی و با کیفیتی بالاتر از HD و با رزولوشن 768×1280، شارژ بیسیم، بدنه‌ی یکپارچه و بسیاری از نرم‌افزارهای منحصر به فرد نوکیا عرضه شده است. این دفعه نوکیا با سخت‌افزار Lumia920 رقیبانی چون سامسونگ Galaxy S III و اپل iPhone5 را هدف قرار داده است. حال باید دید که آیا این گوشی می‌تواند در صدر جدول ویندوزفون‌ها قرار بگیرد و کاربران سیستم عامل‌های آندروید و iOs را به سمت خود جذب کند یا خیر.

 

 

 

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید گفت طراحی بدنه‌ی Lumia920 در عین سادگی بسیار زیبا و جذاب است اما نمی‌توان آن را از نظر راحتی با 8X مقایسه کرد. 8X بر روی بدنه‌ی خود دارای منحنی‌هایی ظریف و وزنی 130 گرمی است اما Lumia920 با وزن 185 گرمی و لبه‌های تخت در دست کاربر حس خیلی خوبی را منتقل نمی‌کند. نمی‌توان برای این اضافه وزن Lumia920 بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش را بهانه کرد زیرا این گوشی با صفحه نمایش 4.5 اینچی تنها 0.2 اینچ از صفحه نمایش 8X بزرگ‌تر است.

 

روی هم رفته کاربر با طراحی بدنه‌ی 8X احساس راحتی بیشتری را خواهد کرد. البته Lumia920 نیز طراحی قابل قبولی را داراست که علی رغم سایز صفحه نمایش بزرگ کار با یک دست را ممکن می‌سازد.

 

 

 

صفحه نمایش از بدنه‌ی اصلی گوشی فاصله‌ی نسبتاً زیادی دارد و دور تا دور آن را حاشیه‌ای مشکی رنگ فرا گرفته است. در قسمت پایین سه کلید لمسی مخصوص ویندوز دیده می‌شود. این کلیدها و صفحه نمایش به انگشت‌های زیر دستکش و یا ناخن‌های مانیکور شده‌ی خانم‌ها هم پاسخ می‌دهد. در بالای صفحه نمایش لوگوی Nokia را می‌بینیم که در گوشه‌ی سمت راست و در کنارش به ترتیب دوربین دوم 1.2 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص نور و اسپیکر داخلی قرار گرفته‌اند. در زیر این صفحه نمایش سیستم شارژ بی سیم Qi قرار دارد. برای شارژ باتری 2000 میلی آمپری Lumia920 آن را باید بر روی یک صفحه‌ی مخصوص که به برق متصل است قرار داد و به محض نزدیکی گوشی به صفحه عملیات شارژ شروع می‌شود. این باتری جدا نشدنی وظیفه‌ی انتقال نیرو به سیستم‌هایی نظیر پردازشگر 2 هسته‌ای Snapdragon S4، 1 گیگابایت رم و 32گیگابایت حافظه را بر دوش می‌کشد. البته در کنار حافظه‌ی داخلی، درگاه microSD نیز برای افزایش حافظه تعبیه شده است.

 

 

صفحه نمایش

در صفحه نمایش Lumia920 آنقدر تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته است که نوکیا برای فهماندن این موضوع به سایرین مقاله‌ای 10 صفحه‌ای منتشر کرده که از سایت این شرکت قابل دانلود است. این صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 768×1280 PureMotion HD+ نامیده شده است که دارای تراکم پیکسلی ppi332 می‌باشد. به لطف این تراکم پیکسلی بالا، گرافیک‌ها و رابط‌های کاربری ویندوزفون8 بسیار تمیز و با جزئیات نشان داده می‌شوند. علاوه بر این موضوع، تکنولوژی به کار رفته در این صفحه نمایش سرعت پاسخ دهی آن را بسیار بالا برده است. سرعت پاسخ دهی در بیشتر صفحه نمایش‌های IPS LCD حدود 23 میلی ثانیه بوده و این در حالی است که سرعت پاسخ دهی در Lumia920 به 9 میلی ثانیه کاهش یافته است.  در Lumia900 یکی از مشکلات صفحه نمایش وضوح کم آن در محیط‌هایی با نور زیاد نظیر نور خورشید بود. اما در Lumia920 این مشکل کاملاً حل شده و کنتراست، میزان روشنایی و ترکیب رنگ‌ها بسیار جذاب‌تر شده‌اند. همچنین یکی از دلایل رفع این مشکل استفاده از سنسور تشخیص نور پیشرفته‌تر است. این سنسور نسبت به قبل بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر شده که علاوه بر تغییر میزان روشنایی صفحه نمایش، کنتراست آن را هم با توجه به محیط تغییر می‌دهد.

 

البته شاید دلیل اینکه ماه نوامبر و هوای همیشه ابری‌اش زمان خوبی برای تست عملکرد صفحه نمایش زیر نور آفتاب نیست، ما هیچ‌گونه مشکلی از آن ندیدیم. اما از یک جهت خوب است زیرا ما در حالی این صفحه نمایش Synaptics را تست کردیم که دستکش به دست داشتیم. حتی با وسایلی نظیر خودکار و ناخن نیز آن را امتحان کردیم و سرعت پاسخ دهی آن هیچ‌گونه تغییری نکرد. نه نترسید به لطف پوشش ضدخش GorillaGlass اشیا تیز به آن هیچ صدمه‌ای این وارد نمی‌کنند. شاید دانستن این موضوع جالب باشد که در زمان رونمایی Lumia820 که از همین صفحه نمایش بهره می‌برد، نماینده‌ی شرکت نوکیا از دست کش بوکس استفاده کرده بود تا قدرت این صفحه نمایش در پاسخ دهی را به رخ دیگران بکشد.

 

 

 

دوربین


حال باید از کجا شروع کنیم؟ هنگامی که به برگه‌ی مشخصات دوربین Lumia920 نگاه می‌اندازید با لیست بلند بالایی از تکنولوژی‌های پیشرفته مواجه هستید. دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز CarlZeiss و فاصله کانونی 2، تکنولوژی PureView نوکیا، عملکرد فوق‌العاده‌ در محیط‌هایی با نور کم، فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل، سیستم تثبیت کننده‌ی تصویر و سیستم لنز شناور که به کمک فنرهای بسیار ریز لرزش‌های موجود را می‌گیرد. این‌ها گوشه‌ای از سیستم‌های به کار رفته در دوربین Lumia920 بود. حال می‌خواهیم ببینیم که سیستم PureView چه کارایی دارد.

 

اول از همه از طریق منوی استارت یا با نگه داشتن کلید عکس‌برداری به  برنامه‌ی دوربین خواهید رفت. رابط کاربری دوربین بسیار شبیه به گذشته بوده و در مقایسه با گوشی PureView 808 از تنظیمات کمتری برخوردار است. البته شما می‌توانید از marketplace مایکروسافت و یا نوکیا بسیاری از این تنظیمات نظیر عکاسی پانوراما، عکاسی پیاپی و عکاسی با فرمت GIF را به گوشی خود اضافه کنید.

 

سراغ عکس‌برداری با Lumia920 رفتیم تا ببینیم عملکرد این گوشی هوشمند با تکنولوژی نسبتاً قدیمی PureView چگونه است. برای تست دقیق دوربین Lumia920 ما عکس‌های گرفته شده را با گوشی‌های قدرتمند بسیاری نظیر PureView 808، HTC OneX، اپل iPhone5، ال‌جی Optimus G، سامسونگ Galaxy S II و Galaxy Note II مقایسه کردیم. در تمامی این غول‌ها مشکل عکس‌برداری در نور کم مشاهده می‌شد و به دلیل اینکه ما از Lumia920 توقع زیادی داشتیم از همین مورد تست را شروع کردیم. Lumia920 در نور کم عملکردی باورنکردنی را از خود نشان داد البته نمی‌گوییم که عکس‌ها کاملاً بدون نویز بود، ولی با پایین آوردن ایزو بسیاری از مشکلات حل شدند. در عکس‌ها هیچ گونه تیرگی و لکه‌ی تار دیده نمی‌شد و تمامی جزئیات از کنتراست گرفته تا ترکیب رنگ‌ها در نور کم همگی فوق‌العاده هستند و عملکرد Lumia920 در نور کم را در رتبه‌ی اول قرار می‌دهد. اما متأسفانه در روز صفت بهترین را نمی‌توان به آن نسبت داد. عکس‌های گرفته شده در روز مقداری تار هستند. ابتدا تصور کردیم که مشکل از لنز است و آن را تمیز کردیم اما مجدداً مشکل سرجای خود باقی بود. برای حصول اطمینان از تستی که انجام می‌دهیم با چهار دستگاه Lumia920 دیگر از یک منظره عکس‌برداری کردیم و نتایج یکسان بودند. تصور ما در این است که لنز نمی‌تواند به خوبی فوکوس کند. این موضوع را با شرکت نوکیا در میان گذاشتیم و این شرکت گفت که پس از بررسی اصلاحیه‌ای را برای شفافیت بیشتر تصاویر بیرون خواهد داد. اما معلوم نیست که چرا در ماه گذشته وقتی Lumia920 در فنلاند تست می‌شد این مشکل وجود نداشت !؟ البته ما با قرار دادن اکسپوژر در 1.3- یا 2.3- مقدار قابل توجهی از مشکل تاری عکس را حل کردیم.

 

این انتقادها به آن معنا نیست که کیفیت عکس‌برداری در روز افتضاح است بلکه کیفیت خوب و قابل قبولی دارد اما در مقایسه با دیگر رقبای بزرگ خود ضعیف است. دیگر مشکل جزئی که دیده شد عملکرد نامطلوب Whitebalance است که در برخی از عکس‌ها هاله‌ای از رنگ زرد دیده می‌شود که این مشکل نیز با خارج کردن آن از حالت اتوماتیک قابل حل است.

 

بی‌صبرانه منتظریم تا آپدیت اصلاح مشکل عکس‌برداری در روز توسط نوکیا عرضه شود اما تا آن زمان باید بین دو گزینه‌ی کیفیت بالای عکاسی در شب یا روز یکی را انتخاب کنید. همچنین دوربین Lumia920 گاهی اوقات در اندازه گیری فاصله‌ی اشیا دچار مشکل می‌شود و شاید دلیل اصلی تار شدن عکس‌ها همین موضوع باشد که به دنبال آن فوکوس اشتباه صورت می‌گیرد. تنها در عکس‌برداری از آسمان یا اشیا مشخص با نور مناسب است که فاصله به خوبی تشخیص داده می‌شود. به دنبال عملکرد خوب دوربین در نور کم، عکس‌برداری HDR نیز از کیفیت خوبی برخوردار است. فقط مقداری از جزئیات عکس‌ها حذف می‌شود که شاید برای برخی از افراد خوشایند نباشد. حجم عکس‌های گرفته شده خیلی فشرده سازی نمی‌شوند. اما با همه این تفاسیر نمی‌توانیم از مشکل دوربین صرف نظر کنیم زیرا نوکیا با آن همه سر و صدای زیادی که در رابطه با دوربین Lumia920 به راه انداخته بود، توقع ما را بالا برده است.

 

در فیلم‌برداری اوضاع بهتر است و به لطف سیستم OIS تصاویر ضبط شده شفاف و با ثبات هستند. به لطف سیستم لنز شناور و فنرهایی که دور لنز قرار گرفته‌اند، فیلم‌برداری در حال راه رفتن هم با کیفیت و لرزش کمی همراه است و فوکوس اتوماتیک با سرعت بالایی عمل می‌کند. روی هم رفته کیفیت فیلم‌برداری Lumia920 برعکس عکس‌برداری آن از اکثر گوشی‌های هوشمند ذکر شده بهتر است. امیدواریم با نرم‌افزارهایی که قرار است شرکت نوکیا برای این گوشی ارائه کند، اکثر مشکلات حل شوند.

 

 

 

 

 

نرم‌افزار

 

به محض روشن کردن گوشی صفحه خانه‌ی ویندوزفون8 با آیکون‌هایی به شکل مربع و مستطیل ظاهر می‌شود که تنظیمات بیشتری نسبت به ویندوزفون7 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بیشتر برنامه‌ها نسخه‌های به روز شده‌ی ویندوزفون7 هستند. اینترنت اکسپلورر 10 با صفحه نمایش سریع گوشی کاملاً تطابق داشته و به خوبی هرچه تمام عمل می‌کند. برنامه‌ی مخصوص Nokia Maps نیز همانند گذشته بدون مشکل به انجام وظیفه می‌پردازد.

 

برنامه‌ی LiveTiles به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید اندازه و رنگ آیکون‌ها را با توجه به سلیقه‌ی شخصی خود تنظیم کنید. البته هنوز کمبودهایی احساس می‌شود. یکی از این کمبودها زمان طولانی به روز رسانی برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل پلاس، توئیتر و فیسبوک است.

 

از برنامه‌هایی که جای خالیشان کاملاً احساس می‌شود می‌توان به Spotify، Probox، Instagram و Flipboard اشاره کرد.

 

نوکیا در Lumia920 بیشتر از نرم‌افزارهای خودش استفاده کرده است. Nokia Music یکی از این نرم‌افزارهاست که قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال را داراست و به اکولایزر 7 کاناله‌ی خود نوکیا مجهز است. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به gig finder اشاره کرد. gig finder این امکان را به کاربر می‌دهد تا از نزدیک‌ترین کنسرت‌ها و روز و تاریخ آن‌ها خبردار شود و در صورت موجود بودن بلیت آن را به صورت آن‌لاین خریداری کند. از دیگر امکانات نوکیا موزیک می‌توان به Mix radio اشاره کرد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا موسیقی دلخواه خود را به صورت آن‌لاین گوش داده و یا آن را دانلود کند. البته اگر از قبل در نرم‌افزارهایی نظیر Spotify یا Pandora حساب کاربری داشته باشید، Mix radio خیلی به کارتان نخواهد آمد.

 

نوکیا Lumia920 با تعداد زیادی از برنامه‌های جانبی برای دوربین عرضه می‌شود. یکی از این برنامه‌ها City Lens نام دارد که کاربر به نزدیک‌ترین کافه یا رستوران هدایت می‌کند. به نظر می‌آید این برنامه هنوز برای استفاده‌ی عمومی آماده نشده که نوکیا آن را عرضه کرده است. شما می‌توانید برای معرفی مکانی مناسب از آن عکس گرفته و سپس آن را در SkyDrive آپلود کنید تا دیگران نیز از آن خبر دار شوند.

 

 به دلیل اینکه فایل‌ها به صورت اتوماتیک به فرمت jpeg تبدیل نمی‌شوند ما نتوانستیم عکس‌های گرفته شده با City Lens را از طریق ایمیل، توئیتر با فیسبوک در SkyDrive آپلود کنیم، زیرا مراحل آپلود بسیار سخت و پیچیده بوده و باید در SkyDrive حسب کاربری داشته باشید.

 

 

 

 

 

عملکرد

 

همان‌گونه که سیستم عامل به روز رسانی شده، در کنار آن Lumia920 با سخت افزاری جدید و قدرتمند تر آمده است. پردازشگر Snapdragon S4 با 2هسته و فرکانس 1.5 گیگاهرتز که نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. عملکرد گوشی را توسط برنامه‌هایی نظیر WpBench، AnTuTu و SunSpider مورد تست قرار دادیم. این برنامه‌های benchmark(تست) در سرتاسر دنیا معتبر بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند اما متأسفانه این برنامه‌ها هنوز برای ویندوزفون8 به روز رسانی نشده‌اند. اما اگر خودمان دقت کنیم می‌بینیم که Lumia920 دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت‌تری نسبت به رقیب اصلی خود یعنی 8X است، از طرفی به دلیل دارا بودن باتری 2000 میلی آمپری در تست‌های انجام شده زمان بهتری را نسبت به 8X از آن خود کرد. با شارژ کامل Lumia920 می‌توان بیشتر از یک روز کامل از آن استفاده کرد. شارژ بی سیم باتری اگرچه نسبت به گوشی‌های باسیم از سرعت کمتری برخوردار است اما راحت‌تر بوده و از آسیب‌دیدگی درگاه microUSB جلوگیری می‌کند.

 

 

 

 

جمع بندی

 

نوکیا با Lumia920 و سخت افزارش حرکتی تهاجمی برای بدست آوردن نبض بازار ویندوزفون‌ها انجام داده است. اگرچه یک حریف قدرتمند به نام 8X بر سر راه خود دارد اما Lumia920 جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته هر کدام از این دو گوشی دارای مزایا و معایبی هستند که قضاوت نهایی را بسیار دشوار می‌کند. برای مثال عملکرد دوربین Lumia920 در نور کم و یا ثبات آن در فیلم‌برداری قابل تقدیر است اما از طرفی دیگر آنچه از تکنولوژِی PureView انتظار داشتیم در آن ندیدیم.

 

از سوی دیگر نوآوری‌های بسیاری نظیر شارژ بی سیم، صفحه نمایش پیشرفته که خود مملو از تکنولوژی‌های جدید است و دوربین متفاوت با لرزش گیری کارآمد، همگی Lumia920 را به یکی از متفاوت‌ترین تلفن همراه‌های هوشمند تبدیل کرده است.

 

روی هم رفته Lumia920 گوشی است ایده‌آل که امیدواریم مشکلات کوچک آن با اصلاحیه‌هایی که نوکیا می‌دهد حل شود اما برای دیدن نتیجه‌ی رقابت بین آن و HTC 8X باید صبر کرد تا benchmark معتبری برای آنان منتشر شود و تا آن زمان ما قضاوت را به خود شما واگذار می‌کنیم.

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:19 صبح ::  نویسنده :

جونز: تلاش می کنیم به ایران نبازیم


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا گفت: پیش بینی نتیجه رقابت با ایران امکان پذیر نیست اما تلاش می‌کنیم بازنده نباشیم.


جکی جونز در گفت‌وگو با فارس در خصوص جام جهانی کشتی آزاد و رقابت ایران و آمریکا در این مسابقات گفت: می‌دانم که ایرانی‌ها به خوبی خود را از تمام لحاظ برای حضور در این مسابقات آماده کرده‌اند و چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ روحی آمادگی بالایی دارند. ما هم در اردوی آذربایجان به خوبی تمرین کرده و برای این مسابقات آماده‌ایم.

وی ادامه داد: ایران و آمریکا در هر ورزشی با هم رقابت کنند این رقابت قشنگ و مهیج خواهد بود.

سرمربی آمریکا در مورد حذف کشتی از المپیک گفت: کشتی سیستم دفاعی انسان است و مطمئن باشید این حرف‌هایی که در مورد کشتی است شایعه است و از المپیک حذف نخواهد شد. ضمن اینکه مردم زیادی پیگیر کشتی هستند.

جونز با خودداری از اظهارنظر در مورد وزن به وزن رقابت ایران و آمریکا تاکید کرد: تیم ما حاضر و آماده است و ایران هم چنین شرایطی دارد.

سرمربی تیم کشتی‌ آزاد آمریکا در مورد میزبانی ایران و سطح رقابت‌ها، گفت: ‌میزبانی ایران خوب است. سطح رقابت‌ها از لحاظ کیفی و کمی مناسب و نتیجه دیدار امشب هم غیرقابل پیش‌بینی است اما تلاش می‌کنیم که بازنده نباشیم.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:19 صبح ::  نویسنده :

با پیروزی آذرشکیب

ایران مقتدرانه گرجستان را زمین گیر کرد


تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری محمدرضا آذرشکیب مقابل تورنیک خیدیشویلی در وزن 120 کیلوگرم، با نتیجه قاطع 7 بر صفر تیم گرجستان را در دور سوم پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در سال 2013 شکست داد.


به گزارش ایرنا، در این مسابقه که عصر امروز (پنجشنبه) و لحظاتی پیش در سالن مملو از تماشاگر 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، محمدرضا آذرشکیب در دو وقت متوالی و با نتایج یک بر صفر و 7 بر صفر حریف گرجستانی را شکست داد.

پیش از این، حسن رحیمی، حسن مرادقلی، مهدی تقوی، صادق گودرزی، احسان لشگری و حامد تاتاری در وزن های 55، 60، 66، 74، 84 و 96 کیلوگرم حریفان گرجستانی خود را شکست داده بودند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در دورهای اول و دوم این پیکارها تیم های ژاپن و بلغارستان را به ترتیب با نتایج 7 بر صفر و 6 بر یک شکست داده است.

چهل و یکمین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد و تیم ملی کشتی آزاد ایران در نخستین دو با حساب 7 بر صفر مقابل ژاپن به برتری رسید.

در این پیکارها که به صورت تیم به تیم برگزار می شود، تیم های روسیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، ترکیه و قزاقستان در گروه آ و تیم های ایران، آمریکا، گرجستان، ژاپن و بلغارستان در گروه بی رقابت می کنند.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:18 صبح ::  نویسنده :

غلامرضا محمدی: مقابل آمریکا با تدبیر هستیم


مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: امیدوارم کشتی‌گیران ایرانی در مقابل آمریکایی‌ها کمتر اشتباه کنند و باتدبیر کشتی بگیرند.


غلامرضا محمدی پس از سومین پیروزی ایران مقابل گرجستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شکر سومین پیروزی خود را هم به دست آوردیم. گرجستان تیم بسیار خوبی بود. اما بچه‌های ما بسیار راضی‌کننده حاضر شدند. سعی کردیم از صبح با جابه‌جایی ترکیب از تمام نفرات خود استفاده کنیم.

وی درباره مسابقه پایانی گروه در مقابل آمریکا، افزود: امیدوارم مسابقه حساس این دوره از رقابت‌ها در مقابل آمریکا را ما ببریم. کار سختی است و کشتی بسیار سنگین و نزدیکی خواهد بود. از آمریکایی‌ها شناخت کامل داریم و امیدوار هستیم که بچه‌ها آن چیزی که در توان‌شان است را به نمایش بگذارند.

محمدی در پایان درباره فشار مسابقه‌ها گفت: خوشبختانه بچه‌های ما آنقدر خوب تمرین کرده‌اند که می‌توانند در یک روز 5 مسابقه را پشت سر بگذارند و الان در حال ریکاوری برای آماده شدن مقابل آمریکا هستم.

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:18 صبح ::  نویسنده :

تیم ملی کشتی روسیه از سد ترکیه گذشت


تیم ملی کشتی آزاد روسیه در دور سوم رقابت های گروه آ پیکارهای جام جهانی سال 2013 کشتی آزاد در تهران از سد تیم ترکیه گذشت.


در این مسابقه که عصر امروز (پنجشنبه) در سالن مملو از تماشاگر 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، کشتی گیران روسیه با نتیجه 4 بر 3 بر تیم ترکیه غلبه کردند.

چهل و یکمین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده و تیم روسیه در دو مسابقه قبلی خود نیز تیم های جمهوری آذربایجان و قزاقستان را به ترتیب با نتایج 6 بر یک و 7 بر صفر شکست داده است.

تیم ملی کشتی آزاد روسیه در دور چهارم پیکارهای جام جهانی 2013 تهران رو در روی تیم بلاروس قرار می گیرد و در صورت پیروزی به دیدار نهایی صعود خواهد کرد.

در این پیکارها که به صورت تیم به تیم برگزار می شود، تیم های روسیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، ترکیه و قزاقستان در گروه آ و تیم های ایران، آمریکا، گرجستان، ژاپن و بلغارستان در گروه ب رقابت می کنند.

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:18 صبح ::  نویسنده :

حواشی جام جهانی کشتی آزاد5


قهرمان 74 کیلویی آمریکایی المپیک از درخواست خبرنگاران ایرانی برای گفت‌وگو استقبال کرد.


به گزارش فارس، جردن باروس که رقیب اصلی صادق گودرزی در وزن 74 کیلو در رقابت امشب ایران و آمریکا محسوب می‌شود، در حاشیه رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد 2013 تهران از درخواست خبرنگاران برای گفت‌وگو استقبال خوبی به عمل آورد و با دویدن به سمت آنها رفت ضمن اینکه سعه صدر او برای پاسخ به سؤال خبرنگاران ایرانی بسیار جالب بود.

* زکی‌ جونز سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا هم از گفت‌وگو با خبرنگاران استقبال کرد و با آرامش پاسخگوی آنها بود.

* یک تلویزیون بالای ورودی سالن، مسابقات را به صورت مستقیم پخش می‌کند و با آغاز رقابت ایران و گرجستان، جونز با حضور در این مکان با هیجان این رقابت‌ها را تماشا کرد.

* یک خبرنگار زن ژاپنی در محل رقابت‌ها حضور دارد.

 








موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:17 صبح ::  نویسنده :

 

صعود پتروشیمی به نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال


تیم بسکتبال پتروشیمی با از پیش رو برداشتن البدر بندر کنگ به عنوان چهارمین و آخرین تیم به مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر باشگاههای کشور صعود کرد.


به گزارش مهر، در چارچوب مرحله پلی‌آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز پنجشنبه تیم پتروشیمی بندر امام در مصاف با البدر بندر کنگ با نتیجه 109 بر 57 به برتری دست یافت. این سومین دیدار تیم‌های پتروشیمی و البدر در این مرحله از رقابتها بود که در سالن اندیشه بندر امام برگزار شد. دو دیدار گذشته این دو تیم به ترتیب با برتری بازیکنان پتروشیمی و بازیکنان البدر به پایان رسیده بود.

مرحله پلی‌آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت 2 از 3 برگزار می‌شود. بدین ترتیب شاگردان مهران حاتمی در تیم پتروشیمی بندر امام با کسب برتری در مجموع 3 دیدار برگزار شده مقابل البدر بندر کنگ، به عنوان چهارمین و آخرین تیم به مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کردند.

پیش از این تیم‌های فولاد ماهان، مهرام و گرگان به ترتیب با غلبه بر صنایع پتروشیمی ماهشهر، دانشگاه آزاد و همیاری زنجان راهی این مرحله از رقابتها شده بودند.

مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاههای کشور از روز دوشنبه آغاز می‌شود. این مرحله از رقابتها به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود. فولاد ماهان و پتروشیمی بندر امام میزبانان دیدارهای اول و دوم این مرحله هستند.

برنامه مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاههای کشور به این شرح است:

دوشنبه - 91/12/7

* فولاد ماهان اصفهان - مهرام تهران

* پتروشیمی بندر امام - شهرداری گرگان

 






موضوع مطلب :
جمعه 91 اسفند 4 :: 7:17 صبح ::  نویسنده :

صادق گودرزی برابر آمریکا به میدان نمی‌رود


صادق گودرزی آزادکار 74 کیلوگرم تیم ملی ایران در دیدار برابر آمریکا در مرحله مقدماتی جام جهانی کشتی آزاد به میدان نمی‌رود.


به گزارش خبرنگار مهر، صادق گودرزی مرد نقره‌ای ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن که سابقه رویارویی با جردن باروفس آمریکایی را در رقابتهای جهانی و المپیک را دارد، در ترکیب تیم ملی ایران برابر آمریکا قرار نگرفته است.

گفته می‌شود دلیل این اقدام و تصمیم کادر فنی برای عدم رویارویی او با این حریف آمریکایی است زیرا پیش از این گودرزی در رقابتهای جهانی و المپیک مغلوب این آمریکایی توانمند شده بود. البته گودرزی خود برای رویارویی با باروفس لحظه شماری می‌کرد.

از دیدار صادق گودرزی و جوردن باروفس به عنوان یکی از فینال‌های این مسابقات نام برده می‌شد که با تصمیم کادرفنی ایران، این اتفاق رخ نداد.




موضوع مطلب :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >   
پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 42
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 534838

:BlogScript/