سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
پنج شنبه 90 تیر 23 :: 5:26 صبح ::  نویسنده :

 



 

کی روش:منتقدین از پیشرفت مالدیو بی اطلاعند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مربیانی که انتقاد می‌کنند که چرا برای بازی با مالدیو اردوهای اروپایی می‌گذارند از برنامه‌های ما اطلاع ندارند.

 

 کارلوس کی‌روش در نشست خبری امروز خود صحبت‌های زیر را انجام داد:

 * بازی برابر مالدیو ابتدای راه طولانی صعود به جام جهانی است
بعد از اردو در اتریش به ایران آمدیم و مراحل آماده سازی را برای بازی با مالدیو انجام می‌دهیم. اردوی ایران با بازی دوستانه برابر با ماداگاسکا به پایان می‌رسید و در مرحله نهایی ما باید برابر مالدیو بازی کنیم که مسابقه مقدماتی جام جهانی است. ما تمام مراحل آماده‌سازی خود را معطوف به این بازی کرده‌ایم. دو بازی مقابل مالدیو در واقع نیمه اول از راه طولانی صعود به جام جهانی برزیل است.
 در دو بازی که انجام خواهیم داد به آنچه که می‌خواهیم،‌ می‌رسیم. بازیکنان در اردوی اتریش پیشرفت خوبی داشتند و انگیزه رقابت بین آنها ایجاد شده است. ما در ابتدای راه طولانی صعود به جام جهانی هستیم.

 * خلعتبری را در اختیار نداریم
 اردوی اتریش با 30 بازیکن برگزار شد و پس از آن 6 بازیکن را خط زدم و اکنون با 24 بازیکن اردو را ادامه می‌دهیم اما محمد رضا خلعتبری را به دلیل آنکه تعهد باشگاهی داشت 

  دو بازی حساس برابر مالدیو شرایط خاصی دارد زیرا باید بازیکنان را در فرم خاصی برای بازی با مالدیو نگه داریم. مسابقه با مالدیو در بین تعطیلات دو فصل انجام می‌شود(اول و ششم مرداد) و فیفا تعیین کرده که ما در چنین زمانی بازی کنیم. هر چند بازی در چنین زمانی معمول نیست آن هم مسابقات مقدماتی جام جهانی. در این زمان برخی از بازیکنان فصل طولانی را پشت سر گذاشتند و برخی استراحت کردند و حتی بازیکنان تیم امید را که در تمام فصل استراحتی نداشتند در اختیار نداریم. شرایط آماده سازی بازیکنان در این زمان سخت است.

 سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: مهمترین نکته‌ای که در اردوی اتریش از بازیکنان برداشت کردم اشتیاق و تعهد آنها بود.

 کارلوس کی‌روش در ادامه این نشست مطبوعاتی صحبت‌های زیر را عنوان کرد:

 * مهمترین نکته اردوی اتریش اشتیاق بازیکنان بود
 مهمترین نکته‌ای که در اردوی اتریش از بازیکنان تیم ملی برداشت کردم اشتیاق آنها و تعهد بازیکنان به تیم ملی بود.
 علاقه آنها برای پیشرفت کردن و میلشان برای یاد گرفتن چیزهای جدید موردی بود که باعث می‌شود بتوانند برای بهبود سطح کارشان استفاده کنند.

 * مالدیو و برزیل فرقی با هم ندارند
 در مورد بازی با مالدیو باید عنوان کنم که با سفر به این کشور و دیدن بازی این تیم، بارزترین نکته هماهنگی بازیکنان این تیم و اشتیاق و میل زیاد برای خوب بازی کردن نزد آنها بود. مالدیوی‌ها نترس و مغرور بازی می‌کنند و می‌دانند که چیزی برای از دست دادن ندارند و این ایران است که در این مسابقه می‌تواند از دست بدهد و از این بابت خیال آنها راحت است.

 برای این مسابقه باید به 3 نکته اشاره کنم. اول آماده‌سازی فشرده تیم ملی مالدیو که به این موضوع احترام می‌گذارم، دوم استفاده از بازیکنان با تجربه در سطح ملی در تیم حریف و سومین مورد که باز هم تاکید می‌کنم این است که مالدیو چیزی را برای از دست دادن ندارد. بر همین اساس به بازیکنانم گفته‌ام که چه مقابل مالدیو و چه مقابل برزیل بازی کنند باید به حریفان احترام بگذارند.

 * در آینده‌ای نزدیک مربی زیر 19 سال اعلام می‌کنیم
 دوست ندارم در مورد تیم جوانان در این کنفرانس مطبوعاتی که برای ایران و مالدیو است صحبت کنم و مسائل را به همدیگر ربط دهم اما در مذاکراتی که بین من، کفاشیان و ترابیان بود در آینده‌ای نزدیک نظر خود را در مورد مربی زیر 19 سال اعلام می‌کنم.

 * لیگ ایران بهتر از لیگ مالدیو و ضعیف‌تر از لیگ انگلیس است
 در ادامه نشست مطبوعاتی کی‌روش در مورد مصاحبه‌اش با یکی از سایت‌های مالدیوی با بیان اینکه نمی‌دانم از قول من چه نوشته‌اند، ‌گفت: تیم ملی ایران برای حضور در میدان‌های دشوار باید سخت کار کند. ما فعلا با مالدیو بازی داریم اما شاید حریف بعدی ما ژاپن باشد و حتی در جام جهانی شاید حریف پرتغال و برزیل شویم.
 اگر در یک سطح بین‌المللی بخواهیم رقابت کنیم تنها چیزی که می‌تواند کیفیت را بالا ببرد کار کردن است و راه دیگری وجود ندارد. شاید بتوان یک بار با شرط‌بندی پیروز شد اما این اتفاق همیشه نمی‌افتد.
 اگر در مورد لیگ ایران بخواهم صحبت کنم، ترسی ندارم که بگویم از مالدیو بهتر است اما اگر با انگلیس و اسپانیا مقایسه کنم باز هم ترسی ندارم که بگویم لیگ انگلیس از لیگ ایران بهتر است.

 * در مورد تیم ملی علایق باشگاهی را کنار بگذارید
 در مورد بازیکنانی که در لیگ ملی خط خورده‌اند و در مورد اینکه چرا استقلالی‌ها در این تیم نماینده‌ای ندارد باید عنوان کنم که اگر واقعا می‌خواهید در مورد تیم ملی حرف بزنید علایق باشگاهی را کنار بگذارید. این توصیه من به همه است و زمانی که بحث تیم ملی است خود من هم باشگاه‌ها را در نظر نمی‌گیرم.
از تعهد بازیکنانم در اردوی اتریش رضایت دارم اما تاکید می‌‌کنم این بازیکنانی که در این برهه زمانی انتخاب شده‌اند در شرایط بهتری بوده‌اند. بازیکنی مانند رضا نوروزی نیز می‌تواند به شرایطی که در طول فصل داشته برگردد و او هم مانند سایر بازیکنان این فرصت را دارد تا دوباره به تیم ملی دعوت شود.

  * امشب خوابم نمی‌برد
اگر امشب نامه‌ای از فیفا به دستم نرسد که بگوید بازیکنانم مشکلی برای بازی کردن ندارند، خوابم نمی‌برد.
 در مورد حذف تیم امید باید بگویم که باید به این کار پایان داد که انگشت‌ها را به سمت هم بگیریم و نباید دیگر دنبال مقصر باشیم. باید دست به دست هم بدهیم تا برای رسیدن به برزیل یاری‌رسان هم باشیم و البته به هدفمان برسیم.

 * دوستداران فوتبال آزادی را پر کنند
 تیم ملی ایران یکشنبه با ماداگاسکار دیداری دوستانه برگزار می‌کند و یکشنبه در ایران تعطیل رسمی است و دوست دارم که در این روز ورزشگاه آزادی را پر از جمعیت ببینم.

 

  * بهترین‌ها را برای بازی با مالدیو انتخاب کردیم
  ما سعی کردیم آمادگی جسمانی بازیکنان را حفظ کنیم و در بازی با مالدیو به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. من بهترین‌ها را برای بازی با مالدیو انتخاب کردم. تیم ملی مانند خانه‌ای است که در و پنجره ندارد و احتمال دارد در آینده برخی از این بازیکنان خط بخورند و یا بازیکنانی دعوت شوند اما من به این نفراتی که انتخاب کرده‌ام اعتقاد خاصی دارم و ما مسیر طولانی برای صعود به جام جهانی داریم. این گروه از بازیکنان برای بازی با مالدیو انتخاب شدند.

  * نگرانی همکاران ایرانی‌ام را درک می‌کنم
 کی‌روش در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه فصل گذشته نیز ما یک اردوی آماده سازی در اتریش داشتیم و این اردو با اعتراض مربیان ایرانی مواجه شد و چه لزومی داشت برای بازی با مالدیو چنین اردویی برگزار شود گفت: تیم ملی نیاز به حمایت همه افراد دارد. من نگرانی ‌همکاران ایرانی‌ام را درک می‌کنم. مربیان ایرانی در باشگاه‌شان مسئولیت دارند اما آنها نیز باید شرایط من را درک کنند. من هم در تیم ملی وظایفی دارم و باید آن وظایف را انجام دهم ضمن اینکه همانطور که گفتم تاریخ بازی با مالدیو را فیفا تعیین کرده است.

 من تاکید می‌کنم دلیلی بر دست کم گرفتن حریفان در فوتبال وجود ندارد. آنهایی که این انتقاد را مطرح می‌کنند ما برای بازی با مالدیو اردوی اروپایی برگزار کرده‌ایم آیا می‌دانند که مالدیو چه تحولاتی در فوتبالش انجام داده است؟ آیا می‌دانند این تیم برای بازی با ایران اردوی 6 ماه برگزار کرده است؟ ضمن اینکه اردوی اتریش فقط برای بازی با مالدیو برگزار نشد. ما برنامه بلند مدت هم داریم. من این سؤال را مطرح می‌کنم که چه کاری باید انجام دهیم که به جام جهانی برزیل برسیم؟ در اردوی اتریش هدف ما اول بازی با مالدیو و دوم ایجاد بنیاد تیم برای مسابقات آینده است. ما در آینده باید برابر بهترین تیم‌های آسیایی بازی کنیم. بازی با مالدیو برنامه کوتاه مدت ما است. من از برگزاری هر اردو 3 هدف دارم؛‌ برنامه کوتاه مدت، میانه مدت و بلند مدت. بازی، اولین هدف پس از پایان اردو برنامه کوتاه مدت من است. مثل بازی با مالدیو اما ما برنامه میان مدت و بلند مدت هم داریم.

 *مربیانی که انتقاد می‌کنند از برنامه‌های ما اطلاع ندارند
 مربیانی که انتقاد می‌کنند که چرا برای بازی با مالدیو اردوهای اروپایی می‌گذارند از برنامه‌های ما اطلاع ندارند. من این را به شما می‌گویم که نظر مربیان ایرانی را مطرح کردید و از تکرار آن نه یک بار و صد بار هم خسته نمی‌شوم و آن هم اینکه ترسی ندارم به شما و همکاران ایرانی‌ام و طرفداران فوتبال بگویم که اگر بخواهیم فقط به تاریخ‌های فیفا یعنی روزهای فیفا اکتفا کنیم آن زمان برای آماده سازی یک تیم قدرتمند کافی نیست. ما نیاز داریم که کار کنیم. ما باید سخت کار کنیم برخی از مردم از اینکه حتی به کلمه کار فکر کنند ترس دارم اما من به شما می‌گویم ما نیاز داریم که کار کنیم.

 

 

 




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 41
  • کل بازدیدها: 534761

:BlogScript/