سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
جمعه 91 اردیبهشت 1 :: 1:2 عصر ::  نویسنده :
این مقاله نیازمند تمیزکاری است. لطفاً تا جای امکان آن‌را از نظر املا، انشا، چیدمان و درستی بهتر کنید، سپس این الگو را از بالای مقاله بردارید. محتویات این مقاله ممکن است غیر قابل اعتماد و نادرست یا جانبدارانه باشد یا قوانین حقوق پدیدآورندگان را نقض کرده باشد.
مایکروسافت
Microsoft wordmark.svg
نوع شرکت سهامی عام
محدوده فعالیت جهانی
بنیانگذاری 4 آوریل 1975
پرچم ایالات متحده آمریکا آلبوکرکی، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا[1]
بنیانگذار(ها) بیل گیتس
پل آلن
شعبه مرکزی پرچم ایالات متحده آمریکا ردموند، واشینگتن
افراد مهم بیل گیتس (مؤسس و مدیر اجرایی)[2]
استیو بالمر (مدیرعامل)
ری آزی (مدیر معماری نرم افزار)
محصولات مایکروسافت ویندوز
مایکروسافت آفیس
ویژوال استودیو
ایکس‌باکس
ویندوز موبایل
درآمد 62?48 میلیارد دلار (2010)[3]
سود خالص 18?76 میلیارد دلار (2010)[4]
دارایی کل 46?17 میلیارد دلار (2010)[5]
شمار کارکنان 89?000 (2010)[6]
شعار Your potential ، Our passion
وب‌گاه Microsoft.com

مایکروسافت بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان

]

ظهور ویندوز [ویرایش]


نشان ویندوز در حال حاضر

 

آغاز فعالیتها [ویرایش]


ورودی ساختمان شماره 17 در محوطه اصلی شرکت در ردموند.

در 1994 مایکروسافت انکارتا را به راه انداخت؛ نخستین دانشنامه‌ای که روی کامپیوتر قابل اجرا بود. مایکروسافت با همکاری دریم ورکس در سال 1995 برای تولید سرگرمی‌های چندمنظوره یک شرکت جدید تأسیس کردند. پیش از ارائه ویندوز 95، مایکروسافت یک شرکت تجارت محور قلمداد می‌شد اما ویندوز 95 موجب شد که دیگر آن را یک شرکت مشتری محور بدانند. در سپتامبر 1995 دولت چین ویندوز را به عنوان سیستم‌عامل رسمی کشورش انتخاب کرد و از مایکروسافت خواست نسخه چینی ویندوز را برایشان آماده کند. اواسط دهه90 بیل گیتس تصمیم گرفت مایکروسافت را وارد دنیای اینترنت کند و "MSN" به وجود آمد. این یک سرویس آنلاین بود که قرار بود با آمریکن آنلاین (AOL) رقابت کند. بعد با همکاری ان‌بی‌سی، ایستگاه کابلی خبری "MSNBC" و مجله? آنلاین "Slate" به سردبیری مایکل کینسلی را تأسیس نمود. راه اندازی وب‌تی‌وی که امکان اتصال تلویزیون به شبکه را فراهم می‌کرد، از دیگر اقدامات مایکروسافت در سال 1996 بود.

فعالیتهای مستمر [ویرایش]


آرم شرکت مایکروسافت در ورودی اصلی محوطه شرکت. محوطه اصلی شرکت

در 1997 اینترنت اکسپلورر 4 همراه ویندوز به بازار آمد. اما دادگستری آمریکا به این دلیل که مایکروسافت با این کار از توافق‌نامه‌ای که در سال 1994 امضا کرده، تخطی نموده‌است، از آن‌ها خواست که دیگر اینترنت اکسپلورر و ویندوز را همراه هم به بازار نفرستند. در سال 1998 ویندوز 98 به همراه اکسپلورر SP4/0 SP1 و FAT32 به عنوان فایل سیستم عرضه گشت. در عین حال، جنجال‌های زیادی در پی افشای یادداشت‌های داخلی مایکروسافت در اینترنت به وجود آمد: «نرم‌افزارهای اوپن سورس تهدیدی جدی برای مایکروسافت به حساب می‌آیند.» این اسناد که به اسناد هالووین معروف شده‌اند، بخشی از این خطرات را عنوان کرده و در عین حال از فعالیت‌های مایکروسافت علیه لینوکس پرده برمی‌دارد. مایکروسافت نیز ضمن این که به صحت این اسناد اعتراف کرد، آن‌ها را صرفاً تحقیقات مهندسی دانست.

ایکس باکس 360 [ویرایش]

نوشتار اصلی: ایکس باکس 360

ایکس باکس 360

در نوامبر 2005، مایکروسافت دومین کنسول بازی خود را با نام ایکس باکس 360 به بازار عرضه کرد (لازم به ذکر است اولین نسخه کنسول مایکروسافت XBOX نام داشت) . مایکروسافت در زمینه رقابت با کنسول‌های بازی تجربیات خوبی بدست آورده بود و این بار کنسولی بسیار کامل‌تر و بهتر نسبت به اولین کنسول خود به بازار عرضه کرد. ایکس باکس 360 در دو مدل با نام‌های "Premium" و «Core System» عرضه شد. نسخه? «ایکس باکس 360 Premium» دارای دسته بی‌سیم، هارد درایو، ریموت کنترل و هدست می‌باشد ولی نسخه? «Core System» شامل دسته سیمی و بدون هارد درایو و وسایل جانبی می‌باشد. ایکس باکس 360 تقریباً یک سال زودتر از رقیبان خود یعنی پلی استیشن 3 و نینتندو Wii به بازار عرضه شد. ایکس باکس 360 پیشرفت‌های زیادی نسبت به کنسول قبلی خود کرده‌است و علاوه بر قدرت سخت‌افزاری، دارای طراحی فوق‌العاده زیبایی می‌باشد. ایکس باکس 360 فروش بسیار بهتری نسبت به کنسول قبلی مایکروسافت داشت.




موضوع مطلب : مایکروسافت . درباره مایکروسافت .اطلاعات مایکروسافت.همه چیز مایکر

پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 107
  • کل بازدیدها: 535443

:BlogScript/