سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
چهارشنبه 92 فروردین 28 :: 8:27 عصر ::  نویسنده :

5500 میلیارد تومان بودجه درخواستی وزارت ورزش


وزارت ورزش و جوانان بابت بودجه عمرانی و جاری ورزش در سال 92، مبلغ پنج هزار و 500 میلیارد تومان از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد.


با توجه به آغاز سال 92 رایزنی‌ها برای تعیین بودجه دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف انجام گرفته که در این میان بنابر اعلام وزارت ورزش و جوانان، بودجه پیشنهادی وزارتخانه در بخش عمرانی 5100 میلیارد، در بخش جاری 400 میلیارد و در مجموع 5500 میلیارد تومان است.

در بخش عمرانی ، در حال حاضر 2200 پروژه نیمه تمام در سراسر کشور وجود دارد و بارها از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان اعلام شده که برای تکمیل این طرح‌ها نیاز به 3500 میلیارد تومان اعتبار هست تا با صرف مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان به طور میانگین برای هر پروژه ، بعد از سال‌ها شاهد تکمیل طرح‌های نیمه تمام باشیم.

علاوه بر بودجه مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، داشتن یک زمین چمن و یک سالن در هر شهر حداقل نیاز مردم برای ورزش کردن به حساب می‌آید. در کشور ما 1000 شهر وجود دارد . حال اگر وزارت ورزش و جوانان بخواهد در سال 92 به این نیاز مردم در سراسر کشور پاسخ دهد بابت ساخت 1000 سالن مبلغ 800 میلیارد تومان و برای احداث زمین چمن 600 میلیارد تومان اعتبار ضروری است. اختصاص بودجه بابت تعمیر و نگه داری از اماکن ورزشی هم یکی دیگر از بندهای مورد توجه وزارت ورزش و جوانان در بخش عمرانی به حساب می‌آید. در سراسر کشور 400 شهرستان وجود دارد اگر اعتبار 500 میلیون تومانی به عنوان هزینه نگه داری از اماکن در نظر گرفته شود مبلغی معادل 200 میلیارد تومان لازم است که با احتساب این مبلغ و رقم مورد نیاز برای تکمیل پروژه ها می رسیم به بودجه 5100 میلیارد تومانی در بخش عمرانی.

اما در بخش جاری نیز وزارت ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی برای فعالیت‌های سال 92 در خواست 400 میلیارد تومان بابت اعتبار فدراسیون ها، باشگاه‌های سرخابی ، هیات‌های استانی ، ورزش همگانی و ... اعتبار کرده است که در این میان 100 میلیارد تومان برای بودجه فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته شده تا ملی‌پوشان در رشته‌های ورزشی مختلف امکان حضور در اردوها و برنامه‌های برون مرزی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، تاخیرهای چند ساله در تکمیل پروژه های نیمه تمام و شروع کردن پروژه های جدید به اصرار نمایندگان مجلس در شهرهای مختلف از یک طرف و اختصاص نیافتن اعتبار کافی برای تکمیل پروژه های در دست انجام در سراسر کشور مشکلات متعددی را پیش‌روی مدیران ورزش قرار داده است. چرا که این تاخیرها نه تنها به افزایش سرانه ورزش در کشور کمکی نمی‌کند بلکه باعث این می‌شود که پروژه‌ها و آنچه که تاکنون ساخته شده‌اند فرسوده و تخریب شوند و نیاز به صرف هزینه‌های دوباره برای بازسازی و تکمیل آنها وجود داشته باشد.

در این شرایط درخواست وزارت ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی برای اختصاص بودجه 5500 میلیاردی در سال 92 بیراه نیست و انتظار می‌رود که نمایندگان خانه ملت هم تراز با درخواست هایشان برای ساخت پروژه های ورزشی در شهرستان‌ها ، دست به دست هم دهند و یک بار هم که شده بودجه مورد نیاز ورزش را به تصویب برسانند تا بیش از این شاهد تاخیر و تخریب سالن‌ها و اماکنی که در انتظار تکمیل هستند، نباشیم.

 








موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 27
  • بازدید دیروز: 56
  • کل بازدیدها: 534564

:BlogScript/