سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میلاد
اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی
درباره وبلاگ


مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
جمعه 91 اسفند 18 :: 6:40 صبح ::  نویسنده :

اعتراض شدید سایپا به اتفاقات اخیر لیگ والیبال


باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال نسبت به اتفاقات رُخ داده در دیدار سوم مرحله پلی آف لیگ برتر، که بین دو تیم سایپا البرز و متین ورامین برگزار شد، رسما اعتراض کرد.


به نقل از باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا؛ در متن نامه اعتراض باشگاه خطاب به محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال آمده است؛

نظر به برگزاری دیدار سوم مرحله حذفی سوپر لیگ والیبال کشور میان تیم‌های متین ورامین و سایپا البرز که در روز چهارشنبه 16اسفند ماه در ورامین انجام شد مراتب اعتراض رسمی شرکت فرهنگی ورزشی سایپا را نسبت به حواشی روی داده در مسابقه (موارد ذیل) و تاثیر قطعی آن در نتیجه بازی اعلام می‌داریم.

1- مدیریت هواداران حاضر در سالن:

جناب آقای داورزنی! همانگونه که شاهد بودید فرماندار محترم شهرستان (احتمالا با هدف فرهنگ سازی!) در زمان گرم کردن دو تیم خطابه‌ای مبنی بر دادن تعهد کتبی به جنابعالی و وزیر ورزش قرائت و اعلام کرد که جنجال‌های دیدار دوم در کرج هیچ ارتباطی به ورامین نداشته و کرجی‌ها عامل آن بوده اند؟! آیا این سخنرانی مورد تایید شما است؟ آیا این اقدام جز برهم زدن تمرکز دو تیم و تهییج سالن بر علیه سایپا البرز اثری گذاشت؟ آیا قوم گرایی و تفرقه افکنی کاری حرفه‌ای؛ در شان سوپرلیگ کشور و در راستای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان است؟ با قبول این فرض؛ جنجال‌های بازی اول را چه کسانی ایجاد کرده بودند؟

2- قطع برق سالن:

جناب آقای داورزنی! حق دارید تا در قبال این بند به قطع برق سالن کرج در دیدار دوم اشاره کنید. ولی ابتدا تمامی نامه را مطالعه کنید و بعد ببینید در کرج چند مورد از آنها در کنار قطع برق اتفاق افتاد؟ در کرج بازی در شرایطی بخاطر قطع برق متوقف شد که گیم سوم در جریان بود و دو تیم 1-1 مساوی بودند. چهارشنبه هم برق در گیم سوم رفت. اما بازی 2-0 به نفع سایپا بود و نتیجه گیم سوم هم 15-12 به نفع سایپا. در حقیقت بازی تمام بود و تماشاگران متین پیش از قطع برق در حال ترک سالن بودند!

3- بی اخلاقی‌ها و شعارهای سرداده شده در سالن:

جناب آقای داورزنی! آیا شعارهای هواداران متین را شنیدید؟ آیا پرتاب سنگ از بیرون و شکستن شیشه‌های سالن را در پشت سر تماشاگران سایپا دیدید؟ آیا پرتاب اشیا از سکوی اصلی و توقف بازی را دیدید؟ آیا فریاد هتاکی هواداران متین بر علیه بازیکن جوان تیم ملی و سرمایه کشور را شنیدید؟ قطعا دیدید و شنیدید! ولی احتمالا در پایان بازی؛ بر دوش گرفتن امپراطور! و آوردن او به زیر سکوی هواداران سایپا و مشت‌های گره کرده او برای هواداران ما را ندیدید! چون دیگر رفته بودید! و آن صد نفر هوادار سایپا نجیبانه همه اینها را تحمل کردند!

4- داوری بسیار ضعیف و سوال برانگیز:

جناب آقای داورزنی! قضاوت نامتعادل داوران بازی از ابتدا تا انتهای مسابقه کاملا مشهود بود. گرچه احتمالا شما و همکارانتان تنها بر صحنه آخر مسابقه تمرکز خواهید کرد. اما لطفا با نگاهی کارشناسانه و دقیق به تمامی صحنه‌هایی که منجر به اعتراض بازیکنان و مربیان شد نظری بیفکنید. صحنه‌های دو کارت زرد به بازیکنان سایپا را نگاه کنید. آیا واقعا بازیکنان حریف - نه بیشتر از سایپا - بلکه حتی در یک صحنه به اندازه سایپا اعتراض نکردند تا لایق کارت زرد باشند؟ و یک سوال دیگر! چرا در گیم سوم یکی از داوران خط تغییر کرد؟ آیا این تغییر در دیدارهای سوپر لیگ یک رویه معمول است؟!

جناب آقای داورزنی! در طول مرحله حذفی رقابت‌های سال جاری شاهد فشارهای بیرونی گسترده بر شما و فدراسیون برای تاثیرگذاری بر تصمیمات اخذ شده بودیم. نه به خود حق دادیم که بر این فشارها بیفزاییم و نه این کار در چارچوب ارزش‌هایمان تعریف شده است! می‌دانیم که این فشارها تصمیم شما را تغییر داد. اما بدانید که با این کار و انداختن مسولیت خود بر دوش شورای تامین خواسته یا ناخواسته به والیبال ضربه زدید.

اما ما هنوز هم امیدواریم! امیدواریم که شما به عنوان رییس فدراسیون، به تعهدات جلسه مشترک چهار تیم عمل کنید. چرا که ورزش بهانه‌ای برای خَلق ارزش است نه وسیله‌ای برای لگدمال کردن ارزش. لطفا بر طبق تعهدات بیان شده به تخلفات ذکرشده رسیدگی و حق سایپا البرز مبنی بر کسب پیروزی در شرایطی جوانمردانه و اخلاق‌مدار را محقق کنید. بدیهی است که سایپا البرز حق خود می‌داند که از تمامی ظرفیت‌های قانونی در ورزش کشور برای استیفای حقوق از دست رفته خود استفاده نماید.

 








موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
مرکزی برای اطلاع رسانی و درج خبرهای مختلف ورزشی و دیگر خبرها...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 53
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 534849

:BlogScript/